Friss topikok

  • Eva950: Ez a drága ember vajon meddig élt? Lényeg az, hogy gyors volt. Szegény beteg nem szenvedett sokat. (2011.03.12. 17:36) A leggyorsabb késforgató a sebészek között
  • kaqxar: @blogíró: nagyon várom a folytatást. addig a régiekkel szórakoztatom magam. meg talán a tedes vid... (2011.03.08. 10:29) Hogyan működik a zene?
  • Eva950: Kipróbáltam, furcsa. Kábítószer közeli élmény: Régebben történt. Kórházban voltam, megműtöttek. Mi... (2011.02.11. 22:59) LSD szimulátor
  • blogíró: @UnA: a tolerancia ebben a tekintetben olyan, mint liberalizmus. Elsőre jó ötletnek tűnik, de időv... (2011.02.11. 21:49) Az élet paradoxonai
  • blogíró: Igen, így is lehet értelmezni, mindenesetre elég bizarr rajzfilm. :) Aki nem tudja, milyen gonosz... (2011.02.09. 17:43) Csak az egyik orrlyukad működik

A macska, aki mindig felborította a karosszéket

2008.10.31. 17:59 blogíró

Néha az ember a művészet igazán meglepő formáival találkozik. Ki gondolná például, hogy van olyan ember, aki gépet csinál arra, hogy ábrázolja, hogyan borít fel egy macska egy karosszéket?

Arthur Ganson saját bevallása szerint úgy dolgozik, hogy a lelki szemei előtt megjelenik egy kép, amire elkészít egy gépet, ami pontosan megvalósítja a jelenetet, amit kitalált. Itt van a szobor, ami a karosszéket felborító macskát, és a levegőben pörgő széket ábrázolja:
 

 

Vagy itt van például a kis sárga szék felrobbanását, a darabok szétrepülését, és újbóli összeállását ábrázoló szobor

Vagy a labdát néző kisfiú:

Nekem legjobban talán a gépet húzó szerencsecsont (ez a magyar neve a wishbone-nak?) tetszik, ahogy a kis csont lépeget, és "húzza" maga után a böhöm masinát. Mintha a biológiai lény lenne a gép rabszolgája, és nem fordítva:

 

Aki még nézegetne ilyeneket, az Arthur Ganson nevére keresve talál még videókat a Youtube-on. Ezeket a nézve az ember kis időre el tud feledkezni a világválság eseményeiről. :)

9 komment

Címkék: művészet szobor mechanika

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hun.Spb · http://www.hunspb.blog.hu/ 2008.10.31. 19:21:59

Csak ámulok. Ez zseniális!

ui: kivánságcsont?

agyvihar · http://agyvihar.blog.hu/ 2008.10.31. 19:24:21

Kívánságcsont? Lehet. Ismerősen hangzik.


A labdát néző kisfiún rökönyödtem meg nagyon, mert nem értem, hogyan tudta a kettőt így összeszinkronizálni. :)

megmondÓ 2008.11.01. 15:52:14

szegycsont

megmondÓ 2008.11.01. 16:25:31


szerintem ez nem művészet

hanem olyan szerelők, akiknek büdös a napi robot, oszt "művészkednek"

agyvihar · http://agyvihar.blog.hu/ 2008.11.02. 19:41:43

Szerintem meg művészet! :)

Ezek a gépszobrok kifejeznek valamit, példáuk a lépegető csont, ahogy fent írtam.

Nekem bejött.

Hun.Spb · http://www.hunspb.blog.hu/ 2008.11.04. 08:04:14

Szerintem egy tevékenység attól válik művészetté, hogy a végeredménye az emberben valamilyen "jó érzést" hoz létre.

Mondjuk egy modern kép sziínvilága és geometrikus formái ugyanúgy hatással vannak, mint a modern tánczene ritmusképlete. Nem feltétlenűl kell szépnek lennie, a szó klasszikus értelmében, hanem legyen hatással. A képre jó ránézni, még ha nem is ábrázol semmit, és a zenére elkezdünk táncolni, még ha nem is lehet elénekelni a refrént.

A kinetikus szobrok sem szépek. De jó rájuk nézni, és elgondolkodtatóak. Szerintem ez belefér a modern művészet kategóriába.

Tia 2008.11.05. 11:14:46

Ez egy BETEG ÁLLAT.....de pont olyan beteg vagyok én is mert ZSENIÁLISan zsibbadt agyának terméke, abszolút TETSZIK!!!!

agyvihar · http://agyvihar.blog.hu/ 2008.11.05. 11:37:25

Szerintem nem beteg, csak szokatlan, de nekem is tetszik.

Hát van valami, ami jobban kifejezi az öncélúságot, mint a gép, aminek az a rendeltetése, hogy önmagát olajozza? :D

www.youtube.com/watch?v=yUxMhK3NtNM

100fekvőtámasz · http://www.100fekvotamasz.hu 2008.11.06. 10:48:29

Hehe, ez jó :)
süti beállítások módosítása