Friss topikok

  • Eva950: Ez a drága ember vajon meddig élt? Lényeg az, hogy gyors volt. Szegény beteg nem szenvedett sokat. (2011.03.12. 17:36) A leggyorsabb késforgató a sebészek között
  • kaqxar: @blogíró: nagyon várom a folytatást. addig a régiekkel szórakoztatom magam. meg talán a tedes vid... (2011.03.08. 10:29) Hogyan működik a zene?
  • Eva950: Kipróbáltam, furcsa. Kábítószer közeli élmény: Régebben történt. Kórházban voltam, megműtöttek. Mi... (2011.02.11. 22:59) LSD szimulátor
  • blogíró: @UnA: a tolerancia ebben a tekintetben olyan, mint liberalizmus. Elsőre jó ötletnek tűnik, de időv... (2011.02.11. 21:49) Az élet paradoxonai
  • blogíró: Igen, így is lehet értelmezni, mindenesetre elég bizarr rajzfilm. :) Aki nem tudja, milyen gonosz... (2011.02.09. 17:43) Csak az egyik orrlyukad működik

UV fénnyel könnyű génmódosított egeret fogni

2010.01.05. 22:28 blogíró

Valahol már olvastam erről a kísérletről, hogy fluoreszkáló medúzák génjeit egerekbe applikálták, de csak most láttam először videót róla. UV fénnyel megvilágítva a módosított egér olyan, mintha a koponyájában felkapcsoltak volna egy lámpát. Világít a szeme, és kisebb mértékben a füle, a lábai és a farka is:

A videó egyébként a 100 legnagyobb felfedezés sorozatból származik, ami bemutatja, hogy az egyes tudományágakban (fizika, csillagászat, orvoslás, biológia, stb.) mik voltak eddig a nagy felfedezések, úgyhogy jó átfogó képet lehet kapni belőle a dolgok állásáról. Csak 2-3 percet töltenek el egy-egy felfedezéssel, ezért az egész, ahogyan átszáguldanak az egyes tudományterületeken, kicsit olyan, mint egy gyorstalpaló polihisztor-tanfolyam. :)

15 komment

Címkék: tudomány egér medúza dokumentumfilm génmódosítás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kaqxar 2010.01.05. 23:42:54

ez se rossz, de a connections linkeddel levettél a lábamról. jó néhány estém rá fog menni. :)

blogíró · http://agyvihar.blog.hu/ 2010.01.06. 07:06:55

@kaqxar: én is nézem már egy ideje, és még nem értem a végére :)

De ha elfogy, akkor sincs gond, mert ahogy láttam, James Burke Youtube csatornáján ott van a Connections 2. és 3. sorozata is. :D

www.youtube.com/user/JamesBurkeWeb#p/p

Egy könyvesboltan pedig láttam, hogy magyarul is kiadták könyvben:

www.polc.hu/konyv/kapcsolatok/186682/

spig 2010.01.06. 19:47:33

@blogíró: a gyorstalpaló polihisztor-tanfolyam találó kifejezés....nem gondoltam,hogy pl. a Krebs-ciklust el lehet magyarázni kevesebb,mint másfél perc alatt :D
Mondjuk az is igaz,hogy laikusnak ez pont ahhoz elég,hogy egy műveltségi vetélkedőn a Krebs-ciklushoz ne egy zeneszerző nevét társítsa,hanem az orvos-biokémikusét :)

blogíró · http://agyvihar.blog.hu/ 2010.01.06. 19:59:19

@spig: én úgy nézem, mint egy gyors áttekintést az egyes tudományterületeken, és a laikus már utána olvashat, ha tudja, hogy mik az érdekesebb dolgok

Majd figyeld meg, milyen képzett leszek orvoslásból, ha eljutok majd addig a részig. :D

Egyébként neked nem a biológiát kellene nézned, mert abban gondolom járatos vagy némileg, hanem inkább pl. a csillagászatot. Ott több újdonságot találnál. :)

spig 2010.01.06. 20:06:40

@blogíró: A Krebs-ciklus rögtön a világító egér után következett,ezért hoztam fel ezt példának :)

Most már tudom,kihez fogok fordulni orvosi tanácsokért,ha kiüt valami nyavalya :P

(Meg fogom nézni én is az összeset,érdekesnek ígérkezik).

blogíró · http://agyvihar.blog.hu/ 2010.01.06. 20:17:11

@spig: nagy kár, hogy az informatikával nem foglalkozik a film, mert akkor én meg kérhetnék tőled informatikai tanácsokat :P

Egyébként tetszett a világító egér? Ha igen, akkor Tádén is lehetne csinálni génmódosítást, és akkor könnyebben megtalálnád a sötétben. :DDD

spig 2010.01.06. 20:28:10

@blogíró: Lehet,hogy ritkán találkoznánk itt,ha én adnék neked (fél)informatikai tanácsokat :P :D

Tádé így is elég ijesztő a piros szemével,épp elég őt nappal látni :D
Az egérke egyébként tényleg olyan volt,mint akinek lámpát tettek a fejébe :D

Lenne pár ötletem,mit kéne génmódosítani: világítson a kulcscsomóm a táskámban,a húszforintos a pénztárcámban,ha azt keresem és az ötvenes,ha épp azt kéne előhalászni.Valamint világíthatna a kulcslyuk is a sötétben,vagy a fülemből kiesett és elgurult fülbevaló az ágy alatt :D

blogíró · http://agyvihar.blog.hu/ 2010.01.06. 20:41:54

@spig: és ha én adnék neked orvosi tanácsokat? :P

Ha ennyi mindenre szükséged van, hogy világítson, akkor egyszerűbb lenne, ha tartanál magadnál egy kis elemlámpát, nem? :)

spig 2010.01.06. 20:47:44

@blogíró: Nohat,probáljuk ki,melyikőnk tanácsa nyírja ki előbb a másikat? :P :D

:DD
Nagyon jól néznék ki,amint elegánsan kotorásznék a pénztárcámban,és közben megkérném a sorban mögöttem állót,hogy ugyan világítson már ide... :D
(Szerencsére alig fizetek már készpénzzel,többek között ezért sem szeretem :)

blogíró · http://agyvihar.blog.hu/ 2010.01.06. 20:59:55

@spig: inkább mégse próbáljuk ki :D

Esetleg a fogaid közé is foghatod ilyenkor az elemlámpát, ahogy a filmekben szokták a betörők. :DDD

Most megyek kicsit olvasni. Később még visszanézek.

spig 2010.01.06. 21:03:46

@blogíró: Igazad van,mégse....mindjárt az első tanácsod rögtön remekbe szabott, vegyem szájba a koszos elemlámpát :DD És még csak nem is konkrétan orvosi... :P

Én is megyek,de lehet,hogy már nem nézek vissza,csak holnap. Joccakat :)

kaqxar 2010.01.06. 21:10:50

és ahhoz mit szólnátok, ha a szemünk világítana úgy mintha egy elemlámpa lenne. gondolatvezérelt onoff gombbal. :)

kaqxar 2010.01.06. 21:13:27

@blogíró:
egyébként ha túl sok a szabadidőd, én az utóbbi időben ezzel töltök egy "kis" időt. érdemes kipróbálni. level 10től durvul.

www.ouverture-facile.com/start/index.html

blogíró · http://agyvihar.blog.hu/ 2010.01.06. 22:16:47

@spig: mérnök vagyok, ezért ha a kezek foglaltak, akkor más módszer kell a lámpa fogására

Egyébként szerintem a te lámpád nem lenne koszos, hanem tip-top állapotban tartanád, úgyhogy a fog közé vételével nem kockáztatna semmit az ember. ;)

blogíró · http://agyvihar.blog.hu/ 2010.01.06. 22:17:41

@kaqxar: a világító szem jó ötlet, akkor mindig kéznél lenne a lámpa :D

Már játszottam egyszer egy ehhez hasonló játékkal. Majd erre is vetek egy pillantást.
süti beállítások módosítása