Agyvihar - Utolsó kommentek
blfr4@https://blog.hu
©2024 blog.hu
https://agyvihar.blog.hu/2010/07/27/a_leggyorsabb_kesforgato_a_sebeszek_kozott/full_commentlist/1#c12884041
Válasz erre: A leggyorsabb késforgató a sebészek között
2011-03-12T17:36:37+01:00
2011-03-12T17:36:37+01:00
Eva950
http://blog.hu/user/570762
Ez a drága ember vajon meddig élt?<br />
Lényeg az, hogy gyors volt. Szegény beteg nem szenvedett sokat.
https://agyvihar.blog.hu/2011/02/13/hogyan_mukodik_a_zene/full_commentlist/1#c12836495
Válasz erre: Hogyan működik a zene?
2011-03-08T10:29:13+01:00
2011-03-08T10:29:13+01:00
kaqxar
http://blog.hu/user/139789
<a href="http://agyvihar.blog.hu/2011/02/13/hogyan_mukodik_a_zene?fullcommentlist=1#c12773213" class="reply_nick_121332" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 12773213 );">@blogíró</a>: <br />
nagyon várom a folytatást. addig a régiekkel szórakoztatom magam. meg talán a tedes videókat fogom most már végignézni, nem csak úgy futtában.
https://agyvihar.blog.hu/2011/02/13/hogyan_mukodik_a_zene/full_commentlist/1#c12773213
Válasz erre: Hogyan működik a zene?
2011-03-02T11:41:37+01:00
2011-03-02T11:41:37+01:00
blogíró
http://blog.hu/user/121332
Az elmúlt években több fanyalgó is járt már itt, úgyhogy ilyesmi miatt nem hagynám abba.<br />
<br />
Viszont egyéb dolgok most jobban foglalkoztatnak, ezért szünetel jelenleg a blog.
https://agyvihar.blog.hu/2011/02/13/hogyan_mukodik_a_zene/full_commentlist/1#c12771003
Válasz erre: Hogyan működik a zene?
2011-03-02T08:06:47+01:00
2011-03-02T08:06:47+01:00
a kis lebowski
http://blog.hu/user/455941
Azért remélem lesznek még új bejegyzések. :) Nehogy már azért hagyd abba, mert valakinek nem tetszett egy post:)
https://agyvihar.blog.hu/2011/02/13/hogyan_mukodik_a_zene/full_commentlist/1#c12568896
Válasz erre: Hogyan működik a zene?
2011-02-14T19:53:16+01:00
2011-02-14T19:53:16+01:00
blogíró
http://blog.hu/user/121332
@hapsi: a keresgéléses megjegyzés miatt?<br />
<br />
Gondolkoztam, hogy beleírjam-e, és azért hagytam benne, amit írtam is (kultúrmisszió), gondolva, hogy manapság a klasszikus zene iránt általában nem nagyon érdeklődnek az emberek, ezért pénzt sem adnának ilyesmiért, így viszont lehet, hogy mégis belehallgatnak.<br />
<br />
De én is vacilláltam rajta, úgyhogy inkább kiveszem, bár lehet, hogy nem is ez volt, ami zavart, mert nem közölted, úgyhogy ettől független a döntésem.
https://agyvihar.blog.hu/2011/02/13/hogyan_mukodik_a_zene/full_commentlist/1#c12568585
Válasz erre: Hogyan működik a zene?
2011-02-14T19:29:05+01:00
2011-02-14T19:29:05+01:00
hapsi
http://blog.hu/user/400824
Gondoltam, jól megmondom...<br />
De nem, törlöm az rss-t.
https://agyvihar.blog.hu/2010/10/12/lsd_szimulator/full_commentlist/1#c12537562
Válasz erre: LSD szimulátor
2011-02-11T22:59:19+01:00
2011-02-11T22:59:19+01:00
Eva950
http://blog.hu/user/570762
Kipróbáltam, furcsa.<br />
Kábítószer közeli élmény:<br />
Régebben történt. Kórházban voltam, megműtöttek. Mikor kihoztak és magamhoz tértem, kérdezte a nővér, kérek-e fájdalomcsillapítót? Hogyne, féltem, hogy a műtét helye fájni fog. A gyógyszer hatott. A szemben lévő fal fehér volt, de én egész mást láttam. Óarany színű felületről sorba jöttek elő aranyszínű merítőkanalak, evőeszközök. Tudtam, hogy a fal fehér, de mégis mást láttam, akárhogy meresztgettem a szemeimet. Később változott a kép, dzsungelt láttam, ahonnan rézbőrű, kifestett indiánok leselkedtek a levelek közül. <br />
Mikor a hatás múlófélben volt, rettenetes félelmet éreztem, nem mertem felnézni, mert fölöttem boszorkányok suhantak el fekete ruhában. Tudtam, hogy nincsennek ott, de az érzékeim megcsaltak és mégsem merem felemelni a fejem. <br />
Mi a tanulság? Nem érdemes kábítószerezni. Egyenleg: nem áll arányban az okozott öröm, a elviselt szenvedéssel.
https://agyvihar.blog.hu/2011/02/09/az_elet_paradoxonai/full_commentlist/1#c12536858
Válasz erre: Az élet paradoxonai
2011-02-11T21:49:36+01:00
2011-02-11T21:49:36+01:00
blogíró
http://blog.hu/user/121332
@UnA: a tolerancia ebben a tekintetben olyan, mint liberalizmus. Elsőre jó ötletnek tűnik, de idővel rájön az ember, hogy azért nem kell túlzásba vinni. B)
https://agyvihar.blog.hu/2011/02/09/az_elet_paradoxonai/full_commentlist/1#c12530467
Válasz erre: Az élet paradoxonai
2011-02-11T12:54:06+01:00
2011-02-11T12:54:06+01:00
UnA
http://blog.hu/user/28879
tolerancia:<br />
1. "ezzel viszont beismerve, hogy ő is intoleráns" - a beismerés / szembesülés mindig nehéz eset, ezért nem szeretik az emberek (én sem). De hosszú távon mégis jobb...<br />
2. nekem az a meglátásom a toleranciáról, hogy ez kicsit túl van lihegve, sokan úgy gondolják, hogy ez valami különleges erény. Pedig ha valaki csak "eltolerálja" a többiek hülyeségeit, az neki sem jó: ugyanolyan belső frusztráció, mint egy sima hazugság.
https://agyvihar.blog.hu/2011/02/09/az_elet_paradoxonai/full_commentlist/1#c12521046
Válasz erre: Az élet paradoxonai
2011-02-10T17:09:10+01:00
2011-02-10T17:09:10+01:00
blogíró
http://blog.hu/user/121332
<a href="http://agyvihar.blog.hu/2011/02/09/az_elet_paradoxonai?fullcommentlist=1#c12517872" class="reply_nick_71835" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 12517872 );">@Nűnű</a>: egy felénk gyakoribb példa lehet erre a dohányosok kérdése <br />
<br />
Egy légtérben tolerálhatjuk őket, mondván, hogy ők csak a maguk dolgával foglalkoznak. Ekkor szívni kell a füstjüket.<br />
<br />
Ha viszont nem hagyjuk, akkor megkapjuk, hogy intoleránsak vagyunk, mert nem engedjük, hogy azt csinálja, amitől jól érzi magát.
https://agyvihar.blog.hu/2011/02/09/az_elet_paradoxonai/full_commentlist/1#c12517872
Válasz erre: Az élet paradoxonai
2011-02-10T13:23:36+01:00
2011-02-10T13:23:36+01:00
Asidotus
http://blog.hu/user/71835
A tolerancia - intolerancia érdekes kérdés.<br />
Szerintem a tolerancia addig tart, amíg mindenki hagyja a másikat.<br />
Például addig lehet valaki muszlim mellettem, amíg ő maga éli meg a maga hitét. De amikor elkezd velem foglalkozni? El kezd zaklatni, hogy ne igyak szeszt, ne egyek disznóhúst, stb.<br />
Intoleráns emberrel, aki másokat piszkál, föl kell lépni, hogy hagyja abba mások piszkálását. Tartsa meg magát magának.
https://agyvihar.blog.hu/2011/02/06/csak_az_egyik_orrlyukad_mukodik/full_commentlist/1#c12508522
Válasz erre: Csak az egyik orrlyukad működik
2011-02-09T17:43:09+01:00
2011-02-09T17:43:09+01:00
blogíró
http://blog.hu/user/121332
Igen, így is lehet értelmezni, mindenesetre elég bizarr rajzfilm. :)<br />
<br />
Aki nem tudja, milyen gonosz léggömbről van szó, az itt megnézheti:<br />
<br />
<a rel="nofollow" href="http://www.youtube.com/watch?v=Fpc5vgi9zbM">www.youtube.com/watch?v=Fpc5vgi9zbM</a>
https://agyvihar.blog.hu/2011/02/06/csak_az_egyik_orrlyukad_mukodik/full_commentlist/1#c12508121
Válasz erre: Csak az egyik orrlyukad működik
2011-02-09T17:00:47+01:00
2011-02-09T17:00:47+01:00
Eva950
http://blog.hu/user/570762
Szia!<br />
Megnéztem a mese a gonosz léggömbről szóló rajzfilmet. Tetszett. Olyasmi lehet, mikor a nagyobb testvér bántja a kisebbet. Mikor nem látja senki, akkor ad neki.
https://agyvihar.blog.hu/2011/02/06/csak_az_egyik_orrlyukad_mukodik/full_commentlist/1#c12493846
Válasz erre: Csak az egyik orrlyukad működik
2011-02-08T15:50:00+01:00
2011-02-08T15:50:00+01:00
kaqxar
http://blog.hu/user/139789
egy nagyon régi kérdésemet válaszoltad meg.<br />
szénanáthás vagyok, és amikor beindul a szezon és bedugul az orrom, előfordul, hogy csak az egyik orrom van bedugulva, aztán arra ébredek, hogy cseréltek a lukak.
https://agyvihar.blog.hu/2011/02/06/csak_az_egyik_orrlyukad_mukodik/full_commentlist/1#c12473027
Válasz erre: Csak az egyik orrlyukad működik
2011-02-07T04:37:39+01:00
2011-02-07T04:37:39+01:00
daniferi
http://blog.hu/user/59673
<a href="http://agyvihar.blog.hu/2011/02/06/csak_az_egyik_orrlyukad_mukodik?fullcommentlist=1#c12470975" class="reply_nick_121332" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 12470975 );">@blogíró</a>: Szuper, hason fekve aludtam el, háton fekve keltem. Tehát a blog hatására beindult az orrműködés :)
https://agyvihar.blog.hu/2011/02/06/csak_az_egyik_orrlyukad_mukodik/full_commentlist/1#c12470975
Válasz erre: Csak az egyik orrlyukad működik
2011-02-06T20:54:09+01:00
2011-02-06T20:54:09+01:00
blogíró
http://blog.hu/user/121332
<a href="http://agyvihar.blog.hu/2011/02/06/csak_az_egyik_orrlyukad_mukodik?fullcommentlist=1#c12470601" class="reply_nick_59673" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 12470601 );">@daniferi</a>: én hason szoktam elaludni, de ennek ellenére szoktam más pozícióban ébredni, úgyhogy nálunk is működik ez a dolog
https://agyvihar.blog.hu/2011/02/06/csak_az_egyik_orrlyukad_mukodik/full_commentlist/1#c12470950
Válasz erre: Csak az egyik orrlyukad működik
2011-02-06T20:52:41+01:00
2011-02-06T20:52:41+01:00
blogíró
http://blog.hu/user/121332
<a href="http://agyvihar.blog.hu/2011/02/06/csak_az_egyik_orrlyukad_mukodik?fullcommentlist=1#c12469215" class="reply_nick_120335" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 12469215 );">@snorbi</a>: igen, ilyen haszna lehet, nekem csak az a furcsa, hogy ezt miért éppen az orrlyukak működésének váltogatásával kell elérni :)
https://agyvihar.blog.hu/2011/02/06/csak_az_egyik_orrlyukad_mukodik/full_commentlist/1#c12470601
Válasz erre: Csak az egyik orrlyukad működik
2011-02-06T20:29:20+01:00
2011-02-06T20:29:20+01:00
daniferi
http://blog.hu/user/59673
Na és aki hason alszik, annak hibádzik ez a fajta orrműködés? :)
https://agyvihar.blog.hu/2011/02/06/csak_az_egyik_orrlyukad_mukodik/full_commentlist/1#c12469215
Válasz erre: Csak az egyik orrlyukad működik
2011-02-06T18:39:47+01:00
2011-02-06T18:39:47+01:00
snorbi
http://blog.hu/user/120335
Szerintem a jobb vérkeringést is biztosítja, ha néha a másik oldalára fordul az ember...
https://agyvihar.blog.hu/2011/01/26/ne_beszelj_szep_nokkel_vizsga_elott/full_commentlist/1#c12417640
Válasz erre: Ne beszélj szép nőkkel vizsga előtt
2011-02-02T01:24:11+01:00
2011-02-02T01:24:11+01:00
josip
http://blog.hu/user/274971
Nőkről jut most eszembe:<br />
<br />
Régebben még viccelődtem vele.<br />
Száz évvel ezelőttig tiltott, általában halállal büntetett dolog volt.<br />
Később csak nem beszéltek róla, esteleg megvertek miatta valakit.<br />
Betegségnek tartották, 1992-ig. Azóta hivatalosan természetes dolog.<br />
Tizen-pár éve már nyilvánosan teszik, aki szólni mer, azt elviszi az ombucman. Felvonulnak. Tele van vele a tv, minden ifjúsági/tini<br />
sorozatban van legalább 2 (együtt.)<br />
Már "lehet" gyerekük.<br />
Hát kérem, én elköltözöm innen, mielőtt kötelező lesz.<br />
<br />
<a rel="nofollow" href="http://www.bombahir.hu/amerika/nincs-tobbe-anya-es-apa">www.bombahir.hu/amerika/nincs-tobbe-anya-es-apa</a><br />
<br />
Tudom, hogy az amerikaiak amúgy is nyomorult balfaszok.<br />
De az ilyen dolgok precedensértékűek, terjedni fognak.<br />
10 év múlva nálunk sem "Anyja neve" lesz, hanem<br />
"Nagyobb ánusszal rendelkező nevelő". Nem szülő, mert<br />
milyen dolog az, hogy szülőnek kell hívni, mikor nem is szült.<br />
<br />
Áhh... Fáj a világ.
https://agyvihar.blog.hu/2011/02/01/egy_valoszerutlen_allat/full_commentlist/1#c12415158
Válasz erre: Egy valószerűtlen állat
2011-02-01T21:19:55+01:00
2011-02-01T21:19:55+01:00
blogíró
http://blog.hu/user/121332
<a href="http://agyvihar.blog.hu/2011/02/01/egy_valoszerutlen_allat?fullcommentlist=1#c12413834" class="reply_nick_24473" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 12413834 );">@bodr</a>: nekem is madár jutott eszembe róla. Az első csirkére hasonlít, a másodikat pedig simán lehetne madárnak nézni, ha nem lenne farka. Így farokkal viszont inkább egy mókus-madár hibrid. :)
https://agyvihar.blog.hu/2011/02/01/egy_valoszerutlen_allat/full_commentlist/1#c12413834
Válasz erre: Egy valószerűtlen állat
2011-02-01T20:01:04+01:00
2011-02-01T20:01:04+01:00
bodr
http://blog.hu/user/24473
Ez egy szőrös kismadár, tyrannosaurus kezekkel.
https://agyvihar.blog.hu/2011/01/26/ne_beszelj_szep_nokkel_vizsga_elott/full_commentlist/1#c12379401
Válasz erre: Ne beszélj szép nőkkel vizsga előtt
2011-01-29T21:45:34+01:00
2011-01-29T21:45:34+01:00
Asidotus
http://blog.hu/user/71835
Akkor van baj, ha egy szép nő vizsgáztat
https://agyvihar.blog.hu/2011/01/26/ne_beszelj_szep_nokkel_vizsga_elott/full_commentlist/1#c12367712
Válasz erre: Ne beszélj szép nőkkel vizsga előtt
2011-01-28T16:14:44+01:00
2011-01-28T16:14:44+01:00
budahazyj
http://blog.hu/user/210833
Teljesen logikus, mashova aramlik a ver, az agyba nem jut eleg oxigen. Bar megsem, hisz a zoxigen a vizbol jon, mint azt tudjuk. :-)
https://agyvihar.blog.hu/2011/01/26/ne_beszelj_szep_nokkel_vizsga_elott/full_commentlist/1#c12356127
Válasz erre: Ne beszélj szép nőkkel vizsga előtt
2011-01-27T17:30:52+01:00
2011-01-27T17:30:52+01:00
blogíró
http://blog.hu/user/121332
<a href="http://agyvihar.blog.hu/2011/01/26/ne_beszelj_szep_nokkel_vizsga_elott?fullcommentlist=1#c12355478" class="reply_nick_79121" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 12355478 );">@pagesailor</a>: Ha együtt élsz vele, akkor már nem kell meghódítanod, ezért így nincsenek veszélyben a szellemi képességeid. :D
https://agyvihar.blog.hu/2011/01/26/ne_beszelj_szep_nokkel_vizsga_elott/full_commentlist/1#c12356114
Válasz erre: Ne beszélj szép nőkkel vizsga előtt
2011-01-27T17:30:01+01:00
2011-01-27T17:30:01+01:00
blogíró
http://blog.hu/user/121332
<a href="http://agyvihar.blog.hu/2011/01/26/ne_beszelj_szep_nokkel_vizsga_elott?fullcommentlist=1#c12352503" class="reply_nick_334886" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 12352503 );">@proto-n</a>: Lehet, hogy csak azt hitted, hogy vonzó, de az agyad tudta, hogy igazából nem neked való, és ezért nem pazarolt rá kapacitást. :P
https://agyvihar.blog.hu/2011/01/26/ne_beszelj_szep_nokkel_vizsga_elott/full_commentlist/1#c12356100
Válasz erre: Ne beszélj szép nőkkel vizsga előtt
2011-01-27T17:28:46+01:00
2011-01-27T17:28:46+01:00
blogíró
http://blog.hu/user/121332
<a href="http://agyvihar.blog.hu/2011/01/26/ne_beszelj_szep_nokkel_vizsga_elott?fullcommentlist=1#c12349203" class="reply_nick_24473" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 12349203 );">@bodr</a>: A második felét nem igazán értem, hogyan következik a bejegyzésből. :)
https://agyvihar.blog.hu/2011/01/26/ne_beszelj_szep_nokkel_vizsga_elott/full_commentlist/1#c12355478
Válasz erre: Ne beszélj szép nőkkel vizsga előtt
2011-01-27T16:38:41+01:00
2011-01-27T16:38:41+01:00
pagesailor
http://blog.hu/user/79121
És ha egy szép nővel élek együtt, attól lehet agykárosodásom? :)
https://agyvihar.blog.hu/2011/01/26/ne_beszelj_szep_nokkel_vizsga_elott/full_commentlist/1#c12352503
Válasz erre: Ne beszélj szép nőkkel vizsga előtt
2011-01-27T13:02:46+01:00
2011-01-27T13:02:46+01:00
proto-n
http://blog.hu/user/334886
há :D <br />
pedig ötöst kaptam, annak ellenére, hogy egy csajt korrepetáltam előtte fél óráig és igencsak vonzónak találtam :D
https://agyvihar.blog.hu/2011/01/26/ne_beszelj_szep_nokkel_vizsga_elott/full_commentlist/1#c12349203
Válasz erre: Ne beszélj szép nőkkel vizsga előtt
2011-01-27T08:30:56+01:00
2011-01-27T08:30:56+01:00
bodr
http://blog.hu/user/24473
Ezek szerint a szép nőket nem ésszel kell hódítani. És ezek szerint ha valaki az észre gerjed, az csúnya. :)
https://agyvihar.blog.hu/2009/05/05/botrany_a_parkban/full_commentlist/1#c12225836
Válasz erre: Botrány a parkban
2011-01-18T14:00:41+01:00
2011-01-18T14:00:41+01:00
kaqxar
http://blog.hu/user/139789
"Lehet, hogy mi vagyunk a csúcspont, ahol már mindent lehet, és szinte lehetetlen megbotránkoztatni az embereket? "<br />
<br />
szerintem más idők más ízlések.<br />
<br />
ha a szexualitásról van szó, nyilván csökkent az ingerküszöb. de szerintem ezt elég erősen ráerőltette a társadalomra a kereszténység és a vallás. nyilván az óidőkben sem a nyílt utcán csinálták az emberek (gondolom ezért a "ruha" elterjedése a felelős), de sokkal kevésbé voltak prűdek.<br />
ellenpélda, hogy anno nagy népszerűségnek örvendtek az akasztások és egyéb nyalánkságok. ebből a perspektívából inkább "visszafejlődünk".
https://agyvihar.blog.hu/2009/06/10/hogyan_mukodtessunk_szektat_konnyen_es_hatekonyan/full_commentlist/1#c12224044
Válasz erre: Hogyan működtessünk szektát könnyen és hatékonyan
2011-01-18T11:52:50+01:00
2011-01-18T11:52:50+01:00
Mme Chauchat
http://blog.hu/user/558667
Ha ismét jönnek téríteni, adj a kezükbe ásót v. ha nem kertes ház, akkor porszívót.
https://agyvihar.blog.hu/2008/12/11/ikarosz_bukasa/full_commentlist/1#c12207493
Válasz erre: Ikarosz bukása
2011-01-16T21:01:43+01:00
2011-01-16T21:01:43+01:00
koceraj
http://blog.hu/user/386354
Szia!<br />
<br />
Oh, de jó, mert én csak az angol eredetijét ismerem, de a kollégámnak már jól esett volna a magyar is! Milyen jó, hogy ide tévedtem :-)
https://agyvihar.blog.hu/2008/12/11/ikarosz_bukasa/full_commentlist/1#c12207458
Válasz erre: Ikarosz bukása
2011-01-16T20:59:03+01:00
2011-01-16T20:59:03+01:00
blogíró
http://blog.hu/user/121332
<a href="http://agyvihar.blog.hu/2008/12/11/ikarosz_bukasa?fullcommentlist=1#c12201268" class="reply_nick_386354" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 12201268 );">@birodalmam</a>: köszi az infót, meg is kerestem a kapcsolódó verset, az érdeklődők itt olvashatják:<br />
<br />
<a rel="nofollow" href="http://learning-machine.blogspot.com/2009/04/misc-20090422.html">learning-machine.blogspot.com/2009/04/misc-20090422.html</a>
https://agyvihar.blog.hu/2008/12/11/ikarosz_bukasa/full_commentlist/1#c12201268
Válasz erre: Ikarosz bukása
2011-01-16T10:52:13+01:00
2011-01-16T10:52:13+01:00
koceraj
http://blog.hu/user/386354
Szia!<br />
<br />
A festmény valóban remek, Auden írt is hozzá egy verset! Azt is érdemes hozzánézni.<br />
<br />
Amúgy szerintem a festmény inkább reneszánsz, nem annyira középkori. Legalább is eléggé a határán van, de inkább reneszánsznak mondanám.
https://agyvihar.blog.hu/2011/01/11/a_kevesbe_elonyos_vonasok_tobb_ferfit_aktivizalnak/full_commentlist/1#c12155286
Válasz erre: A kevésbé előnyös vonások több férfit aktivizálnak
2011-01-12T10:35:55+01:00
2011-01-12T10:35:55+01:00
a kis lebowski
http://blog.hu/user/455941
Szerencsére már nem érint ez a téma, de azért kíváncsi lennék, hogy a férfiakkal kapcsolatban van-e hasonló előrejelzés :)
https://agyvihar.blog.hu/2011/01/11/a_kevesbe_elonyos_vonasok_tobb_ferfit_aktivizalnak/full_commentlist/1#c12153665
Válasz erre: A kevésbé előnyös vonások több férfit aktivizálnak
2011-01-12T06:58:40+01:00
2011-01-12T06:58:40+01:00
blogíró
http://blog.hu/user/121332
<a href="http://agyvihar.blog.hu/2011/01/11/a_kevesbe_elonyos_vonasok_tobb_ferfit_aktivizalnak?fullcommentlist=1#c12153178" class="reply_nick_140503" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 12153178 );">@xterm</a>: miért haragudnék, nem én találtam ki, csak írtam róla :)<br />
<br />
Most még félig alszom, úgyhogy a második felével kapcsolatban azt javaslom, hogy olvasd el az eredeti cikket, mert ott részletesen végigvezetik a dolgot.
https://agyvihar.blog.hu/2011/01/11/a_kevesbe_elonyos_vonasok_tobb_ferfit_aktivizalnak/full_commentlist/1#c12153178
Válasz erre: A kevésbé előnyös vonások több férfit aktivizálnak
2011-01-12T00:45:31+01:00
2011-01-12T00:45:31+01:00
xterm
http://blog.hu/user/140503
Ne haragudj, de ez komplett baromság. <br />
<br />
" A vizsgált társkereső oldalon a felhasználók pontozhatják egymást, és a pontszámok elemzésekor az derült ki, hogy ha két nő átlagos pontszáma nagyjából ugyanannyi, akkor az kap kettőjük közül több üzenetet, akinél jobban ingadoznak a pontszámok."<br />
<br />
TEHÁT, ha mindkét nő átlaga három, de az egyik csak hármasokat kap és mondjuk az írási hajlandóságnak 4 a küszöbértéke, mivel senkitől sem kapott 4-t, ezért nem kap levelet.<br />
Viszont, ha az átlag a váltakozás miatt nagy, akkor sok embertől kap 4-5-t, azok pedig küldenek levelet... A levélküldés azonban láthatóan nem függ az átlagtól.
https://agyvihar.blog.hu/2011/01/05/az_anyossal_tilos_beszelni/full_commentlist/1#c12110878
Válasz erre: Az anyóssal tilos beszélni
2011-01-07T19:23:51+01:00
2011-01-07T19:23:51+01:00
Asidotus
http://blog.hu/user/71835
Viszont az ausztrál bennszülöttek nem igázták le a fél világot, mértéktelen elszaporodásukkal, technikai, tudományos fölényükkel, emiatt számomra inkább ellenpélda, mint követendő modell.
https://agyvihar.blog.hu/2011/01/05/az_anyossal_tilos_beszelni/full_commentlist/1#c12099372
Válasz erre: Az anyóssal tilos beszélni
2011-01-06T19:15:23+01:00
2011-01-06T19:15:23+01:00
blogíró
http://blog.hu/user/121332
<a href="http://agyvihar.blog.hu/2011/01/05/az_anyossal_tilos_beszelni?fullcommentlist=1#c12091197" class="reply_nick_455941" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 12091197 );">@a kis lebowski</a>: úgy látszik, a bennszülöttek empirikus vizsgálatai nem ezt az eredményt mutatták ki, ezért választották ezt a megoldást :)
https://agyvihar.blog.hu/2011/01/05/az_anyossal_tilos_beszelni/full_commentlist/1#c12099223
Válasz erre: Az anyóssal tilos beszélni
2011-01-06T19:01:08+01:00
2011-01-06T19:01:08+01:00
kg--
http://blog.hu/user/29236
<a href="http://agyvihar.blog.hu/2011/01/05/az_anyossal_tilos_beszelni?fullcommentlist=1#c12091197" class="reply_nick_455941" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 12091197 );">@a kis lebowski</a>: Csak a közvetlen beszélgetés tilos. Bumerángot szabad lengetni :)
https://agyvihar.blog.hu/2011/01/05/az_anyossal_tilos_beszelni/full_commentlist/1#c12096441
Válasz erre: Az anyóssal tilos beszélni
2011-01-06T15:20:04+01:00
2011-01-06T15:20:04+01:00
Penya64
http://blog.hu/user/522928
Hat ez kurvanagy :)
https://agyvihar.blog.hu/2011/01/03/ahogyan_alszol_olyan_ember_vagy/full_commentlist/1#c12092110
Válasz erre: Ahogyan alszol, olyan ember vagy
2011-01-06T10:18:02+01:00
2011-01-06T10:18:02+01:00
Lord_M_
http://blog.hu/user/135410
"Szabadesés (7%): A hasán fekszik, karjait a párna köré fonja, a fejét oldalra fordítja. Társaságkedvelő, hetyke személyiség, de a felszín alatt ideges és érzékeny lehet. Nem szereti a kritikát és az extrém helyzeteket."<br />
<br />
én így alszom... viszont aljas hazugság hogy ne bírnám a kritikát... vérig vagyok sértve... :))))<br />
<br />
amúgy majdnem jó... eltérésnek csak annyi, hogy én szeretem az extrém helyzeteket, abban megcsillogtathatom képességeimet :)))
https://agyvihar.blog.hu/2011/01/05/az_anyossal_tilos_beszelni/full_commentlist/1#c12091197
Válasz erre: Az anyóssal tilos beszélni
2011-01-06T08:17:02+01:00
2011-01-06T08:17:02+01:00
a kis lebowski
http://blog.hu/user/455941
Hehe :) Ez azonban egyben megakadályoz minden közvetlen konfliktusmegoldást is, szerintem többet vesztenek, mint nyernek. :)
https://agyvihar.blog.hu/2011/01/03/ahogyan_alszol_olyan_ember_vagy/full_commentlist/1#c12074032
Válasz erre: Ahogyan alszol, olyan ember vagy
2011-01-04T20:19:02+01:00
2011-01-04T20:19:02+01:00
bodr
http://blog.hu/user/24473
Neeem, én konstans jó barát vagyok, engem biztos nem forgat senki!
https://agyvihar.blog.hu/2011/01/03/ahogyan_alszol_olyan_ember_vagy/full_commentlist/1#c12071954
Válasz erre: Ahogyan alszol, olyan ember vagy
2011-01-04T17:46:34+01:00
2011-01-04T17:46:34+01:00
blogíró
http://blog.hu/user/121332
<a href="http://agyvihar.blog.hu/2011/01/03/ahogyan_alszol_olyan_ember_vagy?fullcommentlist=1#c12068020" class="reply_nick_24473" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 12068020 );">@bodr</a>: így van, nem is kell tudnia róla, de ezzel az erővel téged is átfordíthatnak alvás közben. Talán már meg is történt. :P
https://agyvihar.blog.hu/2011/01/03/ahogyan_alszol_olyan_ember_vagy/full_commentlist/1#c12068020
Válasz erre: Ahogyan alszol, olyan ember vagy
2011-01-04T13:03:11+01:00
2011-01-04T13:03:11+01:00
bodr
http://blog.hu/user/24473
<a href="http://agyvihar.blog.hu/2011/01/03/ahogyan_alszol_olyan_ember_vagy?fullcommentlist=1#c12067057" class="reply_nick_121332" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 12067057 );">@blogíró</a>: Az nem elég, ha a horkolóval alvó belemenne a cserébe! Bár azt is lehet, hogy titokban átforgatom a horkolót, a mellékhatásként érkező személyiségváltozás felett pedig szemet hunyunk. ;)
https://agyvihar.blog.hu/2011/01/03/ahogyan_alszol_olyan_ember_vagy/full_commentlist/1#c12067814
Válasz erre: Ahogyan alszol, olyan ember vagy
2011-01-04T12:46:49+01:00
2011-01-04T12:46:49+01:00
blogíró
http://blog.hu/user/121332
<a href="http://agyvihar.blog.hu/2011/01/03/ahogyan_alszol_olyan_ember_vagy?fullcommentlist=1#c12067586" class="reply_nick_77899" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 12067586 );">@sebcsaba</a>: nem vagyok járatos az alvástudományban, ezért nem tudom megítélni, hogy mennyi benne az igazság, de ha van benne valami, akkor az is nyilván csak a nagy átlagokra vonatkozik, nem minden egyes embernél teljesül
https://agyvihar.blog.hu/2011/01/03/ahogyan_alszol_olyan_ember_vagy/full_commentlist/1#c12067617
Válasz erre: Ahogyan alszol, olyan ember vagy
2011-01-04T12:32:13+01:00
2011-01-04T12:32:13+01:00
a kis lebowski
http://blog.hu/user/455941
Ebben az esetben megint nem sikerült kitörnöm az átlagemberek közül :)
https://agyvihar.blog.hu/2011/01/03/ahogyan_alszol_olyan_ember_vagy/full_commentlist/1#c12067586
Válasz erre: Ahogyan alszol, olyan ember vagy
2011-01-04T12:29:54+01:00
2011-01-04T12:29:54+01:00
sebcsaba
http://blog.hu/user/77899
Ennek az igazságtartalma szerintem a horoszkópé alatt van jóval.<br />
<br />
Előző kedvesem minden volt csak csendes, visszafogott és felhajtáskerülő nem. 99,9%-ban a "Katona" pózban aludt.
https://agyvihar.blog.hu/2011/01/03/ahogyan_alszol_olyan_ember_vagy/full_commentlist/1#c12067345
Válasz erre: Ahogyan alszol, olyan ember vagy
2011-01-04T12:11:38+01:00
2011-01-04T12:11:38+01:00
blogíró
http://blog.hu/user/121332
<a href="http://agyvihar.blog.hu/2011/01/03/ahogyan_alszol_olyan_ember_vagy?fullcommentlist=1#c12067149" class="reply_nick_455941" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 12067149 );">@a kis lebowski</a>: persze, azt kell figyelembe venni, hogy tudatosan milyen pózt választ alváshoz<br />
<br />
A személyiségváltás pózváltáskor természetesen nem következik be. :D
https://agyvihar.blog.hu/2011/01/03/ahogyan_alszol_olyan_ember_vagy/full_commentlist/1#c12067149
Válasz erre: Ahogyan alszol, olyan ember vagy
2011-01-04T11:54:54+01:00
2011-01-04T11:54:54+01:00
a kis lebowski
http://blog.hu/user/455941
Ilyen könnyű lenne megváltoztatni egy ember személyiségét, csak más pózban kell feküdnie? :)<br />
<br />
Az emberek igazából össze-vissza forognak, fetrengenek alvás közben, itt azt kell figyelembe venni, hogy milyen pózban szeret valaki elaludni?
https://agyvihar.blog.hu/2011/01/03/ahogyan_alszol_olyan_ember_vagy/full_commentlist/1#c12067057
Válasz erre: Ahogyan alszol, olyan ember vagy
2011-01-04T11:48:24+01:00
2011-01-04T11:48:24+01:00
blogíró
http://blog.hu/user/121332
<a href="http://agyvihar.blog.hu/2011/01/03/ahogyan_alszol_olyan_ember_vagy?fullcommentlist=1#c12065497" class="reply_nick_24473" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 12065497 );">@bodr</a>: viszont társaságkedvelő, nyitott személyiség lesz horkolás nélkül. :D Akinek rendszeresen kell horkoló emberrel együtt aludnia, az biztos belemenne ebbe a cserébe :P
https://agyvihar.blog.hu/2011/01/03/ahogyan_alszol_olyan_ember_vagy/full_commentlist/1#c12065497
Válasz erre: Ahogyan alszol, olyan ember vagy
2011-01-04T09:25:33+01:00
2011-01-04T09:25:33+01:00
bodr
http://blog.hu/user/24473
De akkor rossz baráttá válik és nem lesz ambiciózus! Akkor már inkább horkoljon!
https://agyvihar.blog.hu/2010/12/14/szorzas_rajzolassal/full_commentlist/1#c12022696
Válasz erre: Szorzás rajzolással
2010-12-30T15:48:58+01:00
2010-12-30T15:48:58+01:00
Jánoska12
http://blog.hu/user/552300
Szerintem, ha így tanítanák a matekot nem sok embernek lenne hasonló problémája. Nézzétek meg a mostani matematika könyveket. Semmi érdekes nincs bennük és mi meg csodálkozunk, hogy a kölykeink megbuknak. :D Nem mintha mondjuk a miénkbe bármi izgalmas lett volna, de szívesebben vettem volna ezt a számítási módszert mint a hagyományosakat: <a rel="nofollow" href="http://goo.gl/qdjSb">goo.gl/qdjSb</a>
https://agyvihar.blog.hu/2010/12/19/herek_nelkul_tovabb_elsz/full_commentlist/1#c12022658
Válasz erre: Herék nélkül tovább élsz
2010-12-30T15:44:46+01:00
2010-12-30T15:44:46+01:00
Jánoska12
http://blog.hu/user/552300
Ez már régi sztori. Volt a Discovery-n is egy műsor arról, hogy amikor megbabrálták a legyek génállományát, úgy hogy azok aszexuálisak maradjanak, akkor nem tudom pontosan hány nappal tovább éltek. később az egerekkel is ugyanerre jutottak
https://agyvihar.blog.hu/2010/07/01/a_13_emelet_nem_letezik/full_commentlist/1#c11997952
Válasz erre: A 13. emelet nem létezik
2010-12-27T23:16:48+01:00
2010-12-27T23:16:48+01:00
Andys
http://blog.hu/user/551859
12. emelet hiányzik!
https://agyvihar.blog.hu/2010/12/19/herek_nelkul_tovabb_elsz/full_commentlist/1#c11992134
Válasz erre: Herék nélkül tovább élsz
2010-12-27T11:39:38+01:00
2010-12-27T11:39:38+01:00
Sprick
http://blog.hu/user/550969
Ilyen áron nem kell hosszabb élet.
https://agyvihar.blog.hu/2010/12/19/herek_nelkul_tovabb_elsz/full_commentlist/1#c11971490
Válasz erre: Herék nélkül tovább élsz
2010-12-23T12:54:37+01:00
2010-12-23T12:54:37+01:00
budahazyj
http://blog.hu/user/210833
Ez aztán a dilemma. Tovább élni, de minek?
https://agyvihar.blog.hu/2010/12/19/herek_nelkul_tovabb_elsz/full_commentlist/1#c11960390
Válasz erre: Herék nélkül tovább élsz
2010-12-22T11:51:47+01:00
2010-12-22T11:51:47+01:00
Asidotus
http://blog.hu/user/71835
B@szod, én azért kezdtem el olvasni a cikket, mert úgy olvastam a címet, hogy "hírek...". Elképzelni sem tudtam, hogy miért jobb tájkozatlanul élni. Ám kár volt elolvasnom ...<br />
35 éves vagyok ,sé még nincs gyerekem, így tárgytalan a dolog, később meg már gondolom, nem használ.<br />
De tény, macskáknál is működik.
https://agyvihar.blog.hu/2010/11/23/hat_masodperce_mar_dontottel/full_commentlist/1#c11948734
Válasz erre: Hat másodperce már döntöttél
2010-12-21T10:51:28+01:00
2010-12-21T10:51:28+01:00
Emerenz
http://blog.hu/user/125689
<a href="http://agyvihar.blog.hu/2010/11/23/hat_masodperce_mar_dontottel?fullcommentlist=1#c11693154" class="reply_nick_443530" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11693154 );">@nassau</a>: pontosan erről van szó, hogy az "én" nem azonos az "öntudattal", vagy "én-tudattal", annál nagyobb, összetettebb valami.<br />
Ha az "én" bármire rámutat, hogy "ez vagyok én", az máris ellentmondás, hiszen ő az, aki ezt a kijelentést teszi, nem az a dolog, valami, amire rámutat.
https://agyvihar.blog.hu/2010/11/23/hat_masodperce_mar_dontottel/full_commentlist/1#c11948520
Válasz erre: Hat másodperce már döntöttél
2010-12-21T10:31:09+01:00
2010-12-21T10:31:09+01:00
Emerenz
http://blog.hu/user/125689
Az anyagi és nem anyagi folyamatok közti kapcsolat teljesen homályos, és erről diszkréten hallgatnak a témával foglalkozók. Egy szó (pl. rózsa) jelentésében semmi anyagi nincsen. Ha a jelentések anyagtalanok, akkor az őket gondoló tudatnak is annak kell lennie. Vagy hogyan lehetne megmutatni, hogy anyagi folyamatok eredményeként valahol nem anyagi "dolog" jön létre? Egy anyagi pók hálójába nem akadhat nem anyagi 'dolog". <br />
Mivel ez a folyamat homályos, ezért homályos a gondolkodás (ami jelentések, tehát nem anyagi dolgok mentén zajlik) és az azt kísérő anyagi (agyi) folyamatok közti kapcsolat. Amit tényszerűen meg lehet állapítani, az annyi, hogy gondolkodás közben folyamatok zajlanak az agyban. Hogy mi minek az oka, az nem derül ki.
https://agyvihar.blog.hu/2010/12/19/herek_nelkul_tovabb_elsz/full_commentlist/1#c11942480
Válasz erre: Herék nélkül tovább élsz
2010-12-20T15:35:46+01:00
2010-12-20T15:35:46+01:00
Váraljay Gabriel
http://blog.hu/user/217368
De a TB 85 felett nem támogatná, mert akkor a nyugdíjreform mehetne a kukába :-)
https://agyvihar.blog.hu/2010/12/19/herek_nelkul_tovabb_elsz/full_commentlist/1#c11938039
Válasz erre: Herék nélkül tovább élsz
2010-12-20T01:49:25+01:00
2010-12-20T01:49:25+01:00
szekularisfigyelo
http://blog.hu/user/98257
85 éves korban elvégezve is hat?
https://agyvihar.blog.hu/2010/12/19/herek_nelkul_tovabb_elsz/full_commentlist/1#c11937990
Válasz erre: Herék nélkül tovább élsz
2010-12-20T01:06:15+01:00
2010-12-20T01:06:15+01:00
Takacsi
http://blog.hu/user/18604
Nem, nem és nem! Leszarom azt a +14 évet!!
https://agyvihar.blog.hu/2008/11/20/egy_izmos_no_karjaiban/full_commentlist/1#c11936779
Válasz erre: Egy izmos nő karjaiban
2010-12-19T21:52:38+01:00
2010-12-19T21:52:38+01:00
Muster Mark
http://blog.hu/user/204593
Úristen!<br />
<br />
Hát ennél csak a női szumó lehet még ocsmányabb.
https://agyvihar.blog.hu/2010/12/14/szorzas_rajzolassal/full_commentlist/1#c11924881
Válasz erre: Szorzás rajzolással
2010-12-18T10:41:44+01:00
2010-12-18T10:41:44+01:00
bodr
http://blog.hu/user/24473
<a href="http://agyvihar.blog.hu/2010/12/14/szorzas_rajzolassal?fullcommentlist=1#c11895772" class="reply_nick_171993" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11895772 );">@-zoole-</a>: Ez tetszetősebb, ráadásul a fickó hasonlít Javier Bardemre. :)
https://agyvihar.blog.hu/2010/12/14/szorzas_rajzolassal/full_commentlist/1#c11901652
Válasz erre: Szorzás rajzolással
2010-12-15T19:54:02+01:00
2010-12-15T19:54:02+01:00
blogíró
http://blog.hu/user/121332
<a href="http://agyvihar.blog.hu/2010/12/14/szorzas_rajzolassal?fullcommentlist=1#c11895772" class="reply_nick_171993" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11895772 );">@-zoole-</a>: csak a kettő hatványait kell tudni hozzá, informatikusok előnyben :)
https://agyvihar.blog.hu/2010/12/14/szorzas_rajzolassal/full_commentlist/1#c11895772
Válasz erre: Szorzás rajzolással
2010-12-15T10:54:49+01:00
2010-12-15T10:54:49+01:00
-zoole-
http://blog.hu/user/171993
<a rel="nofollow" href="http://www.youtube.com/watch?v=Ih1ZWE3pe9o">www.youtube.com/watch?v=Ih1ZWE3pe9o</a><br />
szintén egy érdekes módszer, szorzáshoz és osztáshoz egyaránt, bár ez nem rajzolós :)
https://agyvihar.blog.hu/2010/12/14/szorzas_rajzolassal/full_commentlist/1#c11893963
Válasz erre: Szorzás rajzolással
2010-12-15T07:42:49+01:00
2010-12-15T07:42:49+01:00
blogíró
http://blog.hu/user/121332
<a href="http://agyvihar.blog.hu/2010/12/14/szorzas_rajzolassal?fullcommentlist=1#c11892882" class="reply_nick_24473" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11892882 );">@bodr</a>: vizuális típusú embereknek talán így könnyebb, de egy idő után valószínűleg így is megtanulja az ember, hogy ha 3 vonalat keresztülhúz 4 vonallal, akkor abból 12 jön ki, stb. úgyhogy a végén úgyis a szorzótáblánál köt ki :)
https://agyvihar.blog.hu/2010/12/14/szorzas_rajzolassal/full_commentlist/1#c11893946
Válasz erre: Szorzás rajzolással
2010-12-15T07:36:54+01:00
2010-12-15T07:36:54+01:00
blogíró
http://blog.hu/user/121332
<a href="http://agyvihar.blog.hu/2010/12/14/szorzas_rajzolassal?fullcommentlist=1#c11892877" class="reply_nick_32390" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11892877 );">@qsoe</a>: na igen, nekem is feltűnt, hogy kényelmesen kis számjegyeket válaszott a módszer demonstrálásához
https://agyvihar.blog.hu/2010/12/14/szorzas_rajzolassal/full_commentlist/1#c11892882
Válasz erre: Szorzás rajzolással
2010-12-14T22:42:40+01:00
2010-12-14T22:42:40+01:00
bodr
http://blog.hu/user/24473
Ez ugyanaz, mint a mi szorzási módszerünk.Ők két egyjegyű szám fejben szorzása helyett elvileg kapcsolódási pontokat számolnak, gyakorlatilag azonban valószínűleg ők is összeszorozzák a két vonalköteg számát. A végén az összeadás pedig megint ugyanazon az elven alapul, mint nálunk. De azért jót játszottam vele! ;)
https://agyvihar.blog.hu/2010/12/14/szorzas_rajzolassal/full_commentlist/1#c11892877
Válasz erre: Szorzás rajzolással
2010-12-14T22:42:16+01:00
2010-12-14T22:42:16+01:00
qsoe
http://blog.hu/user/32390
azér megnézném ahogy a 86ot 97el összeszorozza, és nem rontja el...
https://agyvihar.blog.hu/2010/12/11/a_semmittevesrol_es_a_hatekonysagrol/full_commentlist/1#c11888603
Válasz erre: A semmittevésről és a hatékonyságról
2010-12-14T15:27:29+01:00
2010-12-14T15:27:29+01:00
eloszto
http://blog.hu/user/192471
<a href="http://agyvihar.blog.hu/2010/12/11/a_semmittevesrol_es_a_hatekonysagrol?fullcommentlist=1#c11888525" class="reply_nick_121332" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11888525 );">@blogíró</a>: könyvtárakban nem hiszem, hogy van, ecserin érdemes körbekérdezni az árusokat, én is ott vettem. van még sok könyve az öregnek :)<br />
<br />
Egyébként már a könyv címe is el van bakszva, mert ez az 1944-es eredeti cím a Bölcs mosoly és Benedek Marcell fordította.
https://agyvihar.blog.hu/2010/12/11/a_semmittevesrol_es_a_hatekonysagrol/full_commentlist/1#c11888525
Válasz erre: A semmittevésről és a hatékonyságról
2010-12-14T15:21:10+01:00
2010-12-14T15:21:10+01:00
blogíró
http://blog.hu/user/121332
<a href="http://agyvihar.blog.hu/2010/12/11/a_semmittevesrol_es_a_hatekonysagrol?fullcommentlist=1#c11887958" class="reply_nick_192471" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11887958 );">@eloszto</a>: én nem ismerem az eredeti fordítást, de azt észrevettem, hogy ez a mostani nem túl igényes, sok nyomdahibát, elírást benne hagytak, úgyhogy a lektor nem végzett alapos munkát<br />
<br />
Lehet, hogy a gyenge fordítás miatt nem tetszett régebben, illetve ezért találok benne most is jócskán olyan részeket, amik nem jönnek be. Majd megnézem a könyvtárban, hogy ott megvan-e a régebbi változat.
https://agyvihar.blog.hu/2010/12/11/a_semmittevesrol_es_a_hatekonysagrol/full_commentlist/1#c11888440
Válasz erre: A semmittevésről és a hatékonyságról
2010-12-14T15:14:30+01:00
2010-12-14T15:14:30+01:00
blogíró
http://blog.hu/user/121332
<a href="http://agyvihar.blog.hu/2010/12/11/a_semmittevesrol_es_a_hatekonysagrol?fullcommentlist=1#c11886576" class="reply_nick_125607" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11886576 );">@zfor</a>: akkor jó, legalább nem kell leírnom, hogy a párhuzam nem állja meg a helyét :D
https://agyvihar.blog.hu/2010/12/11/a_semmittevesrol_es_a_hatekonysagrol/full_commentlist/1#c11887958
Válasz erre: A semmittevésről és a hatékonyságról
2010-12-14T14:38:40+01:00
2010-12-14T14:38:40+01:00
eloszto
http://blog.hu/user/192471
Nekem megvan az eredeti, két világháború közti magyar fordítás is. Elolvastam, és utána került a kezembe ez az új fehér könyv, ami szerintem szörnyű szövegű, és elveszi az egész mondanivalóját :(
https://agyvihar.blog.hu/2010/12/11/a_semmittevesrol_es_a_hatekonysagrol/full_commentlist/1#c11886576
Válasz erre: A semmittevésről és a hatékonyságról
2010-12-14T13:03:00+01:00
2010-12-14T13:03:00+01:00
zfor
http://blog.hu/user/125607
<a href="http://agyvihar.blog.hu/2010/12/11/a_semmittevesrol_es_a_hatekonysagrol?fullcommentlist=1#c11885475" class="reply_nick_121332" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11885475 );">@blogíró</a>: Tehát a tücskök filozófiája a hangyák társadalmában? :-)<br />
<br />
Ne vedd komolyan, csak provokálok ;-)
https://agyvihar.blog.hu/2010/12/11/a_semmittevesrol_es_a_hatekonysagrol/full_commentlist/1#c11885475
Válasz erre: A semmittevésről és a hatékonyságról
2010-12-14T11:33:39+01:00
2010-12-14T11:33:39+01:00
blogíró
http://blog.hu/user/121332
<a href="http://agyvihar.blog.hu/2010/12/11/a_semmittevesrol_es_a_hatekonysagrol?fullcommentlist=1#c11885190" class="reply_nick_125607" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11885190 );">@zfor</a>: Természetesen a bejegyzésben idézett szövegben a klasszikus kínai filozófiáról van szó, nem a jelenlegiről, így az előbbi hitelességének semmi köze a mai állapotokhoz. <br />
<br />
Ezen kívül, ahogy a szerző is utal rá, ez nem a tömegek filozófiája, az emberek többsége mindig is a pénz/hatalom/státusz bűvkörében fog élni, ezért az idézett felvetés elsősorban azoknak szól, akik már elgondolkoztak azon, hogy ezek tényleg olyan dolgok-e, amiknek érdemes alárendelni az életet.
https://agyvihar.blog.hu/2010/12/11/a_semmittevesrol_es_a_hatekonysagrol/full_commentlist/1#c11885190
Válasz erre: A semmittevésről és a hatékonyságról
2010-12-14T11:06:01+01:00
2010-12-14T11:06:01+01:00
zfor
http://blog.hu/user/125607
A kínai filozófia hitelességét nagyban rontja, hogy jelenleg Kína éppen azon igyekszik, hogy a világ leghatékonyabb, legnagyobb termelési volumenű országa legyen. '37-ben, amikor a könyv született, ebből még semmit sem lehetett látni.<br />
<br />
Nem ismerek személyesen kínaiakat, de a benyomásom az, hogy hangyaszorgalmú emberek. A másik nagy keleti civilizáció, India is ilyen: indiai munkatársaim mind alázatosak, végtelenül szorgosak és lelkiismeretesek.
https://agyvihar.blog.hu/2010/05/18/a_cthulhu_val_sakkozas_kockazata/full_commentlist/1#c11881684
Válasz erre: A Cthulhu-val sakkozás kockázata
2010-12-13T21:38:17+01:00
2010-12-13T21:38:17+01:00
eMeL
http://blog.hu/user/85390
<a href="http://agyvihar.blog.hu/2010/05/18/a_cthulhu_val_sakkozas_kockazata?fullcommentlist=1#c11881553" class="reply_nick_121332" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11881553 );">@blogíró</a>: "e ha valaki abban hisz, hogy nincs semmi, akkor választhatja azt is, hogy nem foglalkozik a témával, aztán a végén úgyis kiderül majd, hogy jól döntött-e"<br />
<br />
Illetve ha isten valóban Isten, akkor az "istennek tetsző életet" többre értékeli hókuszpókuszokat végzőm Pascal féle "megélhetési hívőknél" és kellemes meglepetés várja az ateistát.<br />
<br />
Az ide kívánkozó viccem:<br />
Szentpéter kiosztja az új lakóhelyeket. Az egyik püspök felháborodottan mutat a viskójára és a mellette levő palotára.<br />
- Ki lakik abban?<br />
- Egy ügyvéd, válaszol St,Péter<br />
- Én egy ilyen kalibát kapok püspök létemre, neki meg egy palota jár? Hogy van ez?<br />
Mire szent Péter válaszol:<br />
- Ja kérem püspökünk rengeteg van, de ő az egyetlen ügyvéd!
https://agyvihar.blog.hu/2010/05/18/a_cthulhu_val_sakkozas_kockazata/full_commentlist/1#c11881553
Válasz erre: A Cthulhu-val sakkozás kockázata
2010-12-13T21:27:22+01:00
2010-12-13T21:27:22+01:00
blogíró
http://blog.hu/user/121332
<a href="http://agyvihar.blog.hu/2010/05/18/a_cthulhu_val_sakkozas_kockazata?fullcommentlist=1#c11881035" class="reply_nick_85390" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11881035 );">@eMeL</a>: erről is szól Pascal fogadása. Szerinte még ebben az esetben is érdemes hinni, mert így legalább van egy pszichés támaszod egész életedben, ami segít átvészelni az élet nehézségeit.<br />
<br />
De ha valaki abban hisz, hogy nincs semmi, akkor választhatja azt is, hogy nem foglalkozik a témával, aztán a végén úgyis kiderül majd, hogy jól döntött-e B)
https://agyvihar.blog.hu/2010/05/18/a_cthulhu_val_sakkozas_kockazata/full_commentlist/1#c11881035
Válasz erre: A Cthulhu-val sakkozás kockázata
2010-12-13T20:47:19+01:00
2010-12-13T20:47:19+01:00
eMeL
http://blog.hu/user/85390
Na de mi van, ha az élet után a nagy semmi következik és valaki(k) az egyetlen és szűkre szabott életüket bekorlátozták, elherdálták vallásos előírásokkal és hókuszpókuszokkal?
https://agyvihar.blog.hu/2010/12/11/a_semmittevesrol_es_a_hatekonysagrol/full_commentlist/1#c11880236
Válasz erre: A semmittevésről és a hatékonyságról
2010-12-13T19:25:50+01:00
2010-12-13T19:25:50+01:00
blogíró
http://blog.hu/user/121332
<a href="http://agyvihar.blog.hu/2010/12/11/a_semmittevesrol_es_a_hatekonysagrol?fullcommentlist=1#c11872644" class="reply_nick_210833" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11872644 );">@budahazyj</a>: Ha a civilizációt a technikai civilizációval azonosítjuk, akkor valóban a nyugati hozzáállás viszi előre, de el tudok képzelni másfajta civilizációt is. De emiatt nem kell aggódni, mert ahogy a bejegyzésben a csapok kapcsán szó van róla, az emberek többsége úgysem tudja kivonni magát a szerzési hajszából, úgyhogy ők majd viszik "előre" a "civilizációt", az okosak pedig élvezhetik ennek előnyeit úgy, hogy közben a hátrányai alól kivonják magukat.<br />
<br />
A mondanivalónak az a lényege, hogy attól, hogy a nyugati életformába születtünk bele, még nem feltétlenül kell automatikusan aszerint élni, lehet máshogy is.
https://agyvihar.blog.hu/2010/12/11/a_semmittevesrol_es_a_hatekonysagrol/full_commentlist/1#c11872644
Válasz erre: A semmittevésről és a hatékonyságról
2010-12-13T01:03:16+01:00
2010-12-13T01:03:16+01:00
budahazyj
http://blog.hu/user/210833
2 eve 2 munka kozt vagyok, pontosan ertem, mit szeretne mondani. Bar hozzatennem, hogy a civilizalt vilagot inkabb az "amerikai" modell viszi elore. Persze a civilizalt es az elore nagyon szubjektiv fogalamak. Velemenyem szerint a mondanivalo inkabb arrol szol, hogy tanuljunk meg lazitani. Vagy?
https://agyvihar.blog.hu/2010/12/11/a_semmittevesrol_es_a_hatekonysagrol/full_commentlist/1#c11869867
Válasz erre: A semmittevésről és a hatékonyságról
2010-12-12T18:14:53+01:00
2010-12-12T18:14:53+01:00
blogíró
http://blog.hu/user/121332
<a href="http://agyvihar.blog.hu/2010/12/11/a_semmittevesrol_es_a_hatekonysagrol?fullcommentlist=1#c11864867" class="reply_nick_28879" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11864867 );">@UnA</a>: az ókori görög cinikus filozófusok azt hirdették, hogy ellen kell állni a vagyon, a hatalom, a hírnév csábításának, és az egyszerű életet kell választani helyettük<br />
<br />
Ha az ő definíciójukat vesszük, akkor ebben a jelzőben nincs semmi pejoratív, és nagyon is kompatibilis a Yutang által felvázolt elvekkel. :)<br />
<br />
Amúgy ehhez a könyvhöz tényleg kell némi érettség, mert kb. 10 éve egyszer már olvastam, de akkor nem tetszett, most viszont már sokkal inkább tudom értékelni.
https://agyvihar.blog.hu/2010/12/11/a_semmittevesrol_es_a_hatekonysagrol/full_commentlist/1#c11864867
Válasz erre: A semmittevésről és a hatékonyságról
2010-12-12T01:42:05+01:00
2010-12-12T01:42:05+01:00
UnA
http://blog.hu/user/28879
Szerintem nincs benne semmi cinikus, csak a bölcsességet érzem benne - a tao áramlását. De ennek legbelül kell megszületnie, amikor már elmúlik a kamaszkor türelmetlensége.
https://agyvihar.blog.hu/2010/11/23/hat_masodperce_mar_dontottel/full_commentlist/1#c11843226
Válasz erre: Hat másodperce már döntöttél
2010-12-10T10:32:37+01:00
2010-12-10T10:32:37+01:00
Barbamamiiii
http://blog.hu/user/25932
Csak abban az esetben, ha van kész döntésed: fehér kenyér, vagy magos? ... stb. Ha ismeretlen dologgal kerülsz szembe, a 6mp hetekig eltarthat.
https://agyvihar.blog.hu/2010/11/09/placebo_gombok/full_commentlist/1#c11725633
Válasz erre: Placebo gombok
2010-11-29T09:09:17+01:00
2010-11-29T09:09:17+01:00
SH_SH (törölt)
<a href="http://agyvihar.blog.hu/2010/11/09/placebo_gombok?fullcommentlist=1#c11585388" class="reply_nick_121332" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11585388 );">@blogíró</a>: Az itteni lift kb 5 éves. Holnap reggel megyek egy budai bevásárlóközpontba, ahol OTIS lift van. Tavaly épült, úgyhogy talán abba új modellt raktak. Kipróbálom. :)
https://agyvihar.blog.hu/2010/11/07/problemamegoldas_alvassal/full_commentlist/1#c11705679
Válasz erre: Problémamegoldás alvással
2010-11-26T22:58:39+01:00
2010-11-26T22:58:39+01:00
viteez
http://blog.hu/user/236624
<a href="http://agyvihar.blog.hu/2010/11/07/problemamegoldas_alvassal?fullcommentlist=1#c11515892" class="reply_nick_121332" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11515892 );">@blogíró</a>: teljesen konkrét probléma és megoldás formájában jelentkezett. nem kellett "átvinni az értelmet". logisztikában dolgozom, és van, h át kell szerveznem, optimalizálnom kell valamit (fuvarokat, munkafolyamatokat, emberek munkáját), és munka közben nem jövök rá, majd ezzel álmodom, és reggel izgatottan "heuréka" élményre ébredek, és tudom a megoldást (vagy egy teljesen új ötletet), amit rögtön ki is szoktam próbálni, és rendszerint beválik.<br />
<br />
2-3 havonta van egy ilyen élményem.<br />
<br />
a legutolsó pl. az volt, hogy az alkatrész könyvelési rendszerünket kellett átalakítanom, és napokig ott ültünk a projekt felett, hogy mi hogyan legyen. egyik este, mikor elaludtam ezen járt az agyam, és hajnali öt órakor arra ébredtem, hogy le kell jegyzetelnem ami a fejemben van, h hogy működjön a program. azóta is azokon az alapokon nyugszik a rendszerünk...
https://agyvihar.blog.hu/2009/06/10/hogyan_mukodtessunk_szektat_konnyen_es_hatekonyan/full_commentlist/1#c11703139
Válasz erre: Hogyan működtessünk szektát könnyen és hatékonyan
2010-11-26T19:15:13+01:00
2010-11-26T19:15:13+01:00
Balgos
http://blog.hu/user/314687
<a href="http://agyvihar.blog.hu/2009/06/10/hogyan_mukodtessunk_szektat_konnyen_es_hatekonyan?fullcommentlist=1#c6143094" class="reply_nick_3928" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 6143094 );">@Varjú</a>: <br />
Talán ezen is...:<br />
<br />
1. Saját társadalmi valóság: a régi világot eltöröltük, most már a szabad piacgazdaság sajátos szabályai az érvényesek. Szakzsargon szintén megvan. Elkülönülés:NAFTA, NATO...<br />
2. Vakcsoport: a gyúlöltek csoportjának a kijelölése az kommunisták/terroristák személyében... hm... az imázsbeli elkülönülést gondoljunk csak az új, francia ruha szabályozásra<br />
<br />
3. Disszonancia fokozatos csökkentése:Talán ez a legnehezebb, de gondoljunk bele a "bankmentő" csomagokba etc.<br />
4. Személyi kultusz: "Federal constitutional presidential republic"<br />
5. Hittérítés: Irak, EGK<br />
6. Agymosás:ülj be egy amerikai átlag suliba és rá is jöttél... vagy kapcsold be a TV-t<br />
7. Fantom: mindenek feletti szabadság.<br />
<br />
És ez a föld "legliberálisabb" országa."Lehet, hogy ez a hét pont egyfajta örök recept, hogy hogyan lehet embereket totálisan őrült rendszerek követésére rábírni. Gondolatnak érdekes mindenesetre. "<br />
<br />
"A történelmet a győztesek írják", és ezzel nem visszasírok bármit is, hanem ...Cogito...
https://agyvihar.blog.hu/2010/11/23/hat_masodperce_mar_dontottel/full_commentlist/1#c11693154
Válasz erre: Hat másodperce már döntöttél
2010-11-25T21:11:09+01:00
2010-11-25T21:11:09+01:00
nassau
http://blog.hu/user/443530
<a href="http://agyvihar.blog.hu/2010/11/23/hat_masodperce_mar_dontottel?fullcommentlist=1#c11693015" class="reply_nick_380681" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11693015 );">@valaki666</a>: ott a pont. Nem is a szabad akarat a valódi kérdés, hanem az, hogy ki az az "én".
https://agyvihar.blog.hu/2010/11/23/hat_masodperce_mar_dontottel/full_commentlist/1#c11693015
Válasz erre: Hat másodperce már döntöttél
2010-11-25T21:00:02+01:00
2010-11-25T21:00:02+01:00
valaki666
http://blog.hu/user/380681
<a href="http://agyvihar.blog.hu/2010/11/23/hat_masodperce_mar_dontottel?fullcommentlist=1#c11683087" class="reply_nick_121332" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11683087 );">@blogíró</a>: Hmmm. "hatalmunkban áll-e cselekedeteink, gondolataink irányítása"<br />
<br />
Mit jelent az, hogy hatalmunkban áll-e? Kinek a hatalmában áll? A léleknek? Mi az a lélek? Vagy az agyamban lévő kémiának? Ha ez utóbbi, akkor nincs szabad akarat, ha jól értem. Ha az előbbi, a lélek, akkor mondja meg valaki, hogy mi a lélek :-)<br />
<br />
De ne a <a rel="nofollow" href="http://hu.wikipedia.org/wiki/L%C3%A9lek">hu.wikipedia.org/wiki/L%C3%A9lek</a> link legyen a válasz és tudományos szempontból közlítsük meg, tehát valami kézzelfoghatóról beszéljünk :-)
https://agyvihar.blog.hu/2010/11/23/hat_masodperce_mar_dontottel/full_commentlist/1#c11683087
Válasz erre: Hat másodperce már döntöttél
2010-11-25T08:10:35+01:00
2010-11-25T08:10:35+01:00
blogíró
http://blog.hu/user/121332
<a href="http://agyvihar.blog.hu/2010/11/23/hat_masodperce_mar_dontottel?fullcommentlist=1#c11678891" class="reply_nick_380681" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11678891 );">@valaki666</a>: <a rel="nofollow" href="http://hu.wikipedia.org/wiki/Szabad_akarat">hu.wikipedia.org/wiki/Szabad_akarat</a>
https://agyvihar.blog.hu/2010/11/23/hat_masodperce_mar_dontottel/full_commentlist/1#c11678891
Válasz erre: Hat másodperce már döntöttél
2010-11-24T20:54:42+01:00
2010-11-24T20:54:42+01:00
valaki666
http://blog.hu/user/380681
Azt meg tudná valaki mondani, hogy mit jelent az, hogy szabad akarat? Mi a pontos definíció?
https://agyvihar.blog.hu/2010/11/23/hat_masodperce_mar_dontottel/full_commentlist/1#c11674811
Válasz erre: Hat másodperce már döntöttél
2010-11-24T16:33:45+01:00
2010-11-24T16:33:45+01:00
nassau
http://blog.hu/user/443530
<a href="http://agyvihar.blog.hu/2010/11/23/hat_masodperce_mar_dontottel?fullcommentlist=1#c11674636" class="reply_nick_31216" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11674636 );">@ojio</a>: Amennyiben a tudatalatti alatt az idegrendszeri folyamatokat értjük, akkor a tudatalattinak nincs szabad akarata, mert a rendelkezésre álló ingerek és a már meglévő belső modellek alapján hoz döntést, amely a tudat szubjektív szintjén természetesen szabadnak tűnik, de a jelenségek mélyére ásva nem az.
https://agyvihar.blog.hu/2010/11/23/hat_masodperce_mar_dontottel/full_commentlist/1#c11674636
Válasz erre: Hat másodperce már döntöttél
2010-11-24T16:20:29+01:00
2010-11-24T16:20:29+01:00
ojio
http://blog.hu/user/31216
Azt kijelenthetjük, hogy a tudatalattinknak van szabad akarata? És a tudatalatti az egyén része?
https://agyvihar.blog.hu/2010/11/23/hat_masodperce_mar_dontottel/full_commentlist/1#c11673520
Válasz erre: Hat másodperce már döntöttél
2010-11-24T14:57:01+01:00
2010-11-24T14:57:01+01:00
nassau
http://blog.hu/user/443530
<a href="http://agyvihar.blog.hu/2010/11/23/hat_masodperce_mar_dontottel?fullcommentlist=1#c11671489" class="reply_nick_121332" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11671489 );">@blogíró</a>: Mondjuk a pszichológiához sokkal jobban értek, mint a fizikához, de tudtommal a kvantummechanika nondeterminisztikus természete csak nagyon kis léptékben valóban random, és abban a nagyságrendben, amelyben a mi idegrendszerünk működik, a fizika elméletileg teljesen prediktív.<br />
Egyetlen kvantumrészecske viselkedése valóban megjósolhatatlan, de rendkívül sok kvantumrészecske viselkedése olyan statisztikai eloszlással jár, ami nagyon megbízhatóan írható le determinisztikus törvényekkel. (Ugyanígy egy dobókocka dobásának eredményét nem tudjuk megjósolni, de ezertrillió dobás átlaga olyan nagy bizonyossággal lesz 3,5, hogy nem fogunk ellenpéldát találni.)<br />
Egyébként nem is tudom, melyik a szimpatikusabb gondolat. Az, hogy a viselkedésünk determinált, vagy az, hogy végső soron kvantumszintű véletleneken múlik. Ezek egyike sem eredményez valódi szabad akaratot, azt hiszem.
https://agyvihar.blog.hu/2010/11/23/hat_masodperce_mar_dontottel/full_commentlist/1#c11671507
Válasz erre: Hat másodperce már döntöttél
2010-11-24T12:19:25+01:00
2010-11-24T12:19:25+01:00
blogíró
http://blog.hu/user/121332
<a href="http://agyvihar.blog.hu/2010/11/23/hat_masodperce_mar_dontottel?fullcommentlist=1#c11669942" class="reply_nick_282299" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11669942 );">@Marci.BCN</a>: itt olyan döntésekről van szó, amiket van időd megfontolni, a reflexszerű reakciók, amikor hirtelen kell reagálni, nem tartoznak ide
https://agyvihar.blog.hu/2010/11/23/hat_masodperce_mar_dontottel/full_commentlist/1#c11671489
Válasz erre: Hat másodperce már döntöttél
2010-11-24T12:18:08+01:00
2010-11-24T12:18:08+01:00
blogíró
http://blog.hu/user/121332
<a href="http://agyvihar.blog.hu/2010/11/23/hat_masodperce_mar_dontottel?fullcommentlist=1#c11667803" class="reply_nick_443530" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11667803 );">@nassau</a>: a newton-i fizika volt determinisztikus a modern kvantumfizika nem az, úgyhogy ettől még létezhet a szabad akarat