Friss topikok

  • Eva950: Ez a drága ember vajon meddig élt? Lényeg az, hogy gyors volt. Szegény beteg nem szenvedett sokat. (2011.03.12. 17:36) A leggyorsabb késforgató a sebészek között
  • kaqxar: @blogíró: nagyon várom a folytatást. addig a régiekkel szórakoztatom magam. meg talán a tedes vid... (2011.03.08. 10:29) Hogyan működik a zene?
  • Eva950: Kipróbáltam, furcsa. Kábítószer közeli élmény: Régebben történt. Kórházban voltam, megműtöttek. Mi... (2011.02.11. 22:59) LSD szimulátor
  • blogíró: @UnA: a tolerancia ebben a tekintetben olyan, mint liberalizmus. Elsőre jó ötletnek tűnik, de időv... (2011.02.11. 21:49) Az élet paradoxonai
  • blogíró: Igen, így is lehet értelmezni, mindenesetre elég bizarr rajzfilm. :) Aki nem tudja, milyen gonosz... (2011.02.09. 17:43) Csak az egyik orrlyukad működik

Bejegyzés a férfiről, akinek nem volt se keze, se lába, de volt négy felesége, számtalan gyereke, értett a metszetkészítéshez, a zenéléshez, és még bűvészkedni is tudott

2009.10.17. 17:49 blogíró

Régebben olvastam már erről a férfiről, de most újra belefutottam a neten, ezért ide is teszem egy bejegyzésbe, mert elég inspiráló figura, és hátha nem mindenki ismeri.

Matthias Buchinger kezek és lábak nélkül született, de ennek ellenére nem okozott neki gondot négyszer házasodni. Legalább 14 gyereke volt, 8 nőtől, de a kortárs vélekedés szerint hetvennél is több szeretőjétől született gyereke.

A kezei helyén csak kis, uszonyszerű nyúlványok voltak, de ez nem akadályozta meg abban, hogy rendkívül részletes, művészi metszeteket készítsen. Például az alábbi önarcképén a haját kinagyítva kiderül, hogy az egyes hajfodrok valójában bibliai versek szövegei (a wikipédiás oldalán látható belőle egy kinagyított részlet):

Buchinger

Ehhez képest már csak hab volt a tortán, hogy fél tucat hangszeren is tudott játszani (némelyiket maga találta fel), bűvésztrükkökkel szórakoztatta az embereket, és lehetetlen üvegeket is készített.

Na ezek után panaszkodjatok, ha valami akadállyal találkoztok az életben! :P

Utóirat: elgondolkoztam, hogy tudok-e hozzá hasonló modern példáról, és így hirtelen kettő jut eszembe: az egyik egy híres énekes, a másik pedig egy motivációs előadó

44 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Takacsi 2009.10.18. 11:06:03

és még egy:
www.youtube.com/watch?v=JeQm4RmOAg0

Nick Vujicic egyébként egészen elképesztő. Van róla egy rakat videó, hogy mi mindent csinál.

spig 2009.10.18. 12:44:46

Nohat,nem is gondoltam volna,hogy az XVII.-XVIII. században már divat volt a Rubik kocka :-o :P :D Be kéne perelni Rubik Ernőt,ez plágium !! :-o :D

blogíró · http://agyvihar.blog.hu/ 2009.10.18. 14:27:04

@Takoca: ezek az emberek a jó példák arra, hogy igazából a lelki adottságok a fontosak, mert hiába vannak valakinek jó testi adottságai, ha nem tud élni velük, aki viszont lelkileg jól fel van szerelve, az bármilyen akadályt le tud küzdeni

blogíró · http://agyvihar.blog.hu/ 2009.10.18. 14:28:42

@blogíró: először arra gondoltam, hogy szegény Matthias-t nevezed Rubik-kockának, mert a képen tényleg kicsit olyan, mint egy emberfejű kocka, de aztán kapcsoltam, hogy valószínűleg az illusztrációként linkelt üvegre gondolsz. :D

pihe** 2009.10.18. 16:53:50

@blogíró: pont ezt akartam én is, hogy miért nem az ő üvegeit csodálhatjuk meg... teljesen összezavarod a t. olvasóközönségedet :))

spig 2009.10.18. 17:03:15

@blogíró: Nohat,most,hogy mondod,tényleg kicsit "kockás" Matthias Buchinger... :) De igazából arra gondoltam,amire Pihe,hogy biztosan direkt össze akarsz zavarni minket az 1600-as évek -beli Rubik kockával :D

pihe** 2009.10.18. 17:07:44

@blogíró: N.V.-t láttam már régebben, nem tudom sírás nélkül :)
nem lenne lelkierőm megcsinálni... igen, a lélek fontosabb bárminél :)
ilyenkor felmerülhet persze, hogy könnyebb annak, aki már eleve így születik.. nem hinném mégsem, hogy képes lennék így végigélni az életem...

az eredeti cikkre visszatérve még... sokan vannak, akik a különlegességet jobban szeretik az átlagnál.. Toulouse Laurec például.. nem ilyen szélsőséges az igaz, de szebbnél szebb nők voltak a szeretői :)
manapság is vannak fogyatékkal élők, aki nagyon tehetségesek, bár néha csak szájjal tudnak festeni mégis olyan képeket alkotnak, amilyeneket sokunk kézzel sem tudna. ... :)

pihe** 2009.10.18. 17:12:44

@spig: először nem is azon akadt meg a szemem, hanem úgy összességében :) teljesen nem ilyen tárgyakra számítottam.. aztán kezdtem elemezni egyesével és biztos voltam benne, hogy rossz üveget nézek :))
nem ő találta ki a hajó az üvegben témát?

pihe** 2009.10.18. 17:14:09

@pihe**: t kimaradt, Lautrec.. .. elnézést mindenkitől :)

pihe** 2009.10.18. 17:19:21

@Takoca: az első linken nem tudom mit kell nézni :) sok-sok fotót látok... hol találom amit mutatni szeretnél? :)

spig 2009.10.18. 17:25:53

@pihe**: Én meg arra gondoltam,hogy a figyelmességünket teszi blogíró próbára,meg hogy egyáltalán megnézzük-e a szövegbeli linkeket :D

Michelangelo is csúnya volt....de a tehetség,és az erő,ami sugárzott belőle,őt is kapóssá tette. Ha egyszer visszamehetnék a múltba,vele (és Beethovennel) nagyon szeretnék találkozni. :)

BassJazz · http://www.myspace.com/olahzoltan 2009.10.18. 17:36:16

Igaz Michel Petrucciani -nak megvolt mindene, mégis nehéz lehetett neki... Számomra ő is hasonló kategória, minden elismerése az ilyen embereké.. www.youtube.com/watch?v=zWmz5-NoFzk

pihe** 2009.10.18. 17:59:38

@spig: jé valahová elszállt a válaszom...
pedig csak csodálkoztam, mert biztos voltam benne hogy ő is biztos abban, hogy megnézünk mindent, amit csak mutat :))
sok mindenkivel szeretnék én is... Rodin-nal is nagyon, pedig de csúnya volt.... Az örök tavasz a kedvencem... :)
kiváncsi lennék, hogy megérezném-e a lelke finomságát beszélgetés közben... a mozdulataiból, a szeméből.. honnan lehetne tudni, hogy mennyire mindent tud a harmóniáról, a gyöngédségről, a szeretetről, a tűzről... egyáltalán hinni lehet-e, hogy képes ilyen gyönyörűséget alkotni :)

pihe** 2009.10.18. 18:01:55

@BassJazz: sokat láttam a mezzo adásában... számomra is.. és nekem is :)

blogíró · http://agyvihar.blog.hu/ 2009.10.18. 18:12:14

@spig: akkor, hogy ne legyen zavar, itt van egy üveg, amit ő csinált:

sdjones.net/folkart/buchinger.html

Akkoriban hajókat és hasonlókat tettek üvegbe. A fenti egy bányászjelenet üvegben, ahogy a bányászok felhozzák a szenet a mélyből.

blogíró · http://agyvihar.blog.hu/ 2009.10.18. 18:13:39

@pihe**: amikor a hetvennél több szeretőt olvastam, én is arra gondoltam, hogy az akkori nők is szerethették a különlegességeket, és kézről-kézre adták, mert egyik sem akart kimaradni :)

pihe** 2009.10.18. 18:46:39

@blogíró: ó dehiszen ez olyan mint a mint a.. diorámának mondják ugye.. :) na ez megint biztos elmegy, amikor hülyeséget írok v. hibásan, az megjelenik, az előbb meg nem ment át kettő szép fogalmazványom :(
szóval kicsi életkép üvegbezárva.. imádom az ilyet :))

spig 2009.10.18. 18:48:42

@pihe**: Igazad van...ő is zseniális volt érzelmek kifejezése terén.Elég két kéz hozzá:

upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/24/Auguste_Rodin-The_Cathedral-Rodin_Museum%2C_Paris.jpg

spig 2009.10.18. 18:49:29

@blogíró: Na így már mindjárt más :P

pihe** 2009.10.18. 18:51:07

@blogíró: hetvennél több.. te jó ég, egy átlag férfinek egész életében, ha feleennyi van :))
egyszer láttam a tévében egy pici embert.. cirkuszi körökben mozgott és az éjszakai életben.. ő mesélte hogy milyen jó női vannak, amikor a riporter célozgatott rá, hogy nem szeretne-e magas és jóképű lenni...
pedzegette azt is, hogy nem tart-e attól, hogy csak szánalomból vagy érdekességképpen akarnak vele lenni a nők, de megvonta a vállát, hogy neki aztán édesmindegy, bolond lenne nem kihasználni a lehetséges alkalmakat...
:(

pihe** 2009.10.18. 18:56:00

@spig: fantasztikus volt ő is, nem vitás... olvastam a Meztelenül jöttem c. életrajzi könyvét... nyers és mogorva embernek mutatja, szinte lelketlennek...
nem értem a kettősséget, lehet hogy azért tudott ennyire zseinális lenni a szobrászatban, hogy kiegyenlítődjék..?

spig 2009.10.18. 18:56:29

@pihe**: a "pici ember" ízig - vérig pasi. Ne szomorkodj,mind ilyen,nem? :D

pihe** 2009.10.18. 19:02:24

@spig: :)) azért remélem csak akad olyan férfi is, aki a hódításának és a vonzerejének tudja be az ártatlan, szende nőt :)))

spig 2009.10.18. 19:03:21

@pihe**:Igen,tényleg lelketlennek tűnt az életrajzi regényben...ki tudja,talán az írója,D. Weiss volt ilyen,és azért ábrázolta így.. :)

spig 2009.10.18. 19:05:19

@pihe**: Nem egészen erre értettem,hanem arra,hogy majd bolond lenne nem kihasználni a lehetséges alkalmakat :D

pihe** 2009.10.18. 19:11:11

@spig: gondoltam rá én is... sajnos csak tőle olvastam..
érdekes lenne tudni más hogyan ismerte :)
biztos rólam is másként emlékezne meg a barátom és egészen másként az ellenségem.. máshogyan látna egy jószívű ember és máshogyan egy irigy kutya...
tényleg.. mindjárt intézkedem is, hogy csak ki írhat rólam bármit is :D

pihe** 2009.10.18. 19:14:16

@spig: :)) á tudtam, csak olyan nehéz arra gondolni, hogy hogyan képesek kihasználni minden lehetséges alkalmat..... :)))

blogíró · http://agyvihar.blog.hu/ 2009.10.18. 19:17:34

@spig: te mit tennél üvegbe, ha tehetnéd? :)

blogíró · http://agyvihar.blog.hu/ 2009.10.18. 19:18:29

@pihe**: és miért használsz szomorú smiley-t? mégiscsak jobb, hogy jól érzi magát így, mint ha a külseje miatt panaszkodna :)

spig 2009.10.18. 19:24:27

@pihe**: nekik ez a természetes :) Mi a lelkünkkel szeretünk,ők meg...ize... :P :D Najo,akadnak kivetelek.Ideig-oraig :D

spig 2009.10.18. 19:27:11

@blogíró: Nem tennék semmit bele,mert nem szeretem az üveget.Meg a bezártságot sem. :)

pihe** 2009.10.18. 19:28:49

@blogíró: nem tudom miért, de tudom hogy tudja, hogy nem jó ez így.. nem tudnám megmagyarázni hirtelen.. valahogy szomorú volt a szeme és onnan... nem volt az a boldog és elégedett és nagyvonalú fazon, akit játszott ott nekünk :)
mindenki vágyik igazi, szerelmes szeretkezésre, nem hinném hogy neki ez addig megadatott.. talán azóta sem :)

pihe** 2009.10.18. 19:30:41

@spig: :))) igen, tökéletesen körülírtad :D az ideig-óráig a legszebb időszak.. amikor érezzük mi is, hogy másuk is van :D

pihe** 2009.10.18. 19:33:34

@blogíró: ó miért nem tőlem kérdezted, én szeretem az üveget nagyon.. szép amikor átsüt rajta a fény és megtörve játszik aztán a falakon...
tennék bele mindenfélét.. szeretem a kavicsot, a kagylókat, a terméseket., egy darabka ág is tud nagyon szép és érdekes lenni... szeretem a megszáradt füvet, magokat, a hervadt virág szomorúságát... ilyesmit tennék bele :)
és te mit? :)

blogíró · http://agyvihar.blog.hu/ 2009.10.18. 19:52:35

@spig: nem neked kellene benne lenned ;) :D

blogíró · http://agyvihar.blog.hu/ 2009.10.18. 19:54:38

@pihe**: akkor miért nem csinálsz ilyet? vagy már csináltál?

én nem tudom, mit. talán macskát :DDD

www.ding.net/bonsaikitten/gray.html

pihe** 2009.10.18. 20:39:13

@blogíró: nem csináltam még sosem, pedig jó lehet babrálni ilyesmikkel :) az van, hogy türelmetlen vagyok nagyon.. nem tudnám percekig illesztgetni a csipesszel gondolom hogy helyrekerüljön egy kis izé odabent, meg pont úgy álljon ahogy szeretném...
ha látnék ilyet megvenném biztos :)
macskát?? oh ha tudnád mennyire örülök.. attól féltem, tobzoskát vagy lovat :O :P :DD

pihe** 2009.10.18. 20:41:10

@blogíró: te jó ég, most nézem hogy link is van.. szegény cica ..
és te ezen nevetsz.. rémes vagy na :DD

blogíró · http://agyvihar.blog.hu/ 2009.10.18. 21:15:49

@pihe**: a bonsai-macskák nagyon népszerűek, nincs ezzel semmi probléma

Persze csak vicc az egész, nehogy komolyan vedd :DDD

pihe** 2009.10.18. 21:18:33

@blogíró: tudtam ám, hogy nem tennéd mert jószíved van :)
( pedig nem is :P :D )

Takacsi 2009.10.19. 11:52:30

@pihe**: Nem értelek....

a nevem mellett van egy link ami a profilomhoz tartozik (mint itt sokaknak)

alatta meg amit írtam , és benne egy 2. link ami jelen esetben a lényeg

pihe** 2009.10.19. 15:39:38

@Takoca: igen igen... :))
nem csodálom hogy nem értetted.. már rájöttem én is azóta :)
szépek, érdekesek a fotók.. sőt találtam egy másik pihét is, hogy lehet egy ffinek is ez a neve??? :O :D

_nobody_ 2009.10.20. 18:55:23

Azta! Jó z a bejegyzés! :)
süti beállítások módosítása