Friss topikok

  • Eva950: Ez a drága ember vajon meddig élt? Lényeg az, hogy gyors volt. Szegény beteg nem szenvedett sokat. (2011.03.12. 17:36) A leggyorsabb késforgató a sebészek között
  • kaqxar: @blogíró: nagyon várom a folytatást. addig a régiekkel szórakoztatom magam. meg talán a tedes vid... (2011.03.08. 10:29) Hogyan működik a zene?
  • Eva950: Kipróbáltam, furcsa. Kábítószer közeli élmény: Régebben történt. Kórházban voltam, megműtöttek. Mi... (2011.02.11. 22:59) LSD szimulátor
  • blogíró: @UnA: a tolerancia ebben a tekintetben olyan, mint liberalizmus. Elsőre jó ötletnek tűnik, de időv... (2011.02.11. 21:49) Az élet paradoxonai
  • blogíró: Igen, így is lehet értelmezni, mindenesetre elég bizarr rajzfilm. :) Aki nem tudja, milyen gonosz... (2011.02.09. 17:43) Csak az egyik orrlyukad működik

Csak az egyik orrlyukad működik

2011.02.06. 17:56 blogíró

Ez is egyike azoknak a dolgoknak, amikről már hallottam korábban, de mindig újra rácsodálkozom, ha olvasok róla, ezért ide is teszem emlékeztetőnek a vonatkozó Wikipédia oldalt.

A dolog lényege az, hogy az orrlyukaink felváltva működnek, az egyik mindig el van zárva (nem teljesen, csak részlegesen, tehát lélegezni azon is lehet), és egy idő után kinyílik, és a másik záródik el részlegesen. Ki is próbálhatod, hogy felváltva befogod az orrlyukaidat, és leteszteled, hogy melyiken könnyebb lélegezni, majd ha egy idő után újra megpróbálod, akkor érezhető a váltás. Két és fél óra az átlagos idő két váltás között.

Egyes feltevések szerint a váltakozó légzésciklus célja annak ösztökélése, hogy alvás közben rendszeresen forduljunk át a másik oldalunkra, de arra nem tér ki a wiki, hogy ez miért szükséges. Talán egy beépített horkolásellenes mechanizmus lehet. :)

8 komment

Címkék: orr test ember

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

snorbi 2011.02.06. 18:39:47

Szerintem a jobb vérkeringést is biztosítja, ha néha a másik oldalára fordul az ember...

daniferi 2011.02.06. 20:29:20

Na és aki hason alszik, annak hibádzik ez a fajta orrműködés? :)

blogíró · http://agyvihar.blog.hu/ 2011.02.06. 20:52:41

@snorbi: igen, ilyen haszna lehet, nekem csak az a furcsa, hogy ezt miért éppen az orrlyukak működésének váltogatásával kell elérni :)

blogíró · http://agyvihar.blog.hu/ 2011.02.06. 20:54:09

@daniferi: én hason szoktam elaludni, de ennek ellenére szoktam más pozícióban ébredni, úgyhogy nálunk is működik ez a dolog

daniferi 2011.02.07. 04:37:39

@blogíró: Szuper, hason fekve aludtam el, háton fekve keltem. Tehát a blog hatására beindult az orrműködés :)

kaqxar 2011.02.08. 15:50:00

egy nagyon régi kérdésemet válaszoltad meg.
szénanáthás vagyok, és amikor beindul a szezon és bedugul az orrom, előfordul, hogy csak az egyik orrom van bedugulva, aztán arra ébredek, hogy cseréltek a lukak.

Eva950 2011.02.09. 17:00:47

Szia!
Megnéztem a mese a gonosz léggömbről szóló rajzfilmet. Tetszett. Olyasmi lehet, mikor a nagyobb testvér bántja a kisebbet. Mikor nem látja senki, akkor ad neki.

blogíró · http://agyvihar.blog.hu/ 2011.02.09. 17:43:09

Igen, így is lehet értelmezni, mindenesetre elég bizarr rajzfilm. :)

Aki nem tudja, milyen gonosz léggömbről van szó, az itt megnézheti:

www.youtube.com/watch?v=Fpc5vgi9zbM
süti beállítások módosítása