Friss topikok

  • Eva950: Ez a drága ember vajon meddig élt? Lényeg az, hogy gyors volt. Szegény beteg nem szenvedett sokat. (2011.03.12. 17:36) A leggyorsabb késforgató a sebészek között
  • kaqxar: @blogíró: nagyon várom a folytatást. addig a régiekkel szórakoztatom magam. meg talán a tedes vid... (2011.03.08. 10:29) Hogyan működik a zene?
  • Eva950: Kipróbáltam, furcsa. Kábítószer közeli élmény: Régebben történt. Kórházban voltam, megműtöttek. Mi... (2011.02.11. 22:59) LSD szimulátor
  • blogíró: @UnA: a tolerancia ebben a tekintetben olyan, mint liberalizmus. Elsőre jó ötletnek tűnik, de időv... (2011.02.11. 21:49) Az élet paradoxonai
  • blogíró: Igen, így is lehet értelmezni, mindenesetre elég bizarr rajzfilm. :) Aki nem tudja, milyen gonosz... (2011.02.09. 17:43) Csak az egyik orrlyukad működik

A mutogatós királylány és egyéb történetek

2009.01.16. 15:40 blogíró

Olvasom, hogy magasra csaptak a felháborodás hullámai a puncimutogatós magyar népmese miatt (kép és videó a link mögött), és ennek kapcsán belefutottam egy másik, igazán pszichotikus darabba a Magyar népmesék sorozatból.

Mellesleg a királylányos mese óvodás koromban rám is nagy hatással volt, annyira, hogy rövidesen be is szereztem magamnak egy saját királylányt, aki ugyan fekete hajú volt, nem szőke, de kérésre ugyanúgy felhúzta a szoknyáját, és megmutatta magát, mint a mesebeli királylány. És még malacokat sem kellett adnom érte!

De elkalandoztam az eredeti témától, hogy a fenti mese kapcsán találtam egy igazán zavartlelkű mesét, ami a kiskakasról és a sövényről szól. Itt megtekinthető a szóban forgó epizód, ami nekem gyerekkoromból egyáltalán nem rémlik, pedig szerettem a sorozatot annak idején. Mondjuk a történetet nézve nem csoda, hogy az agyam inkább kitörölte, mert mindenki annyira betegesen viselkedik benne, hogy nem is igazán tudom, mi a tanulsága. Mindenki hülye, és ha egy okos erre rájön, akkor nagyot kaszálhat rajtuk?

Különös módon az egész mese képi világa is eltér a sorozat szokásos animációjától. Mintha valami egyszeri eltévelyedésről lenne szó, és ezt a készítők is jelezni akarták volna a nézőknek. Zavarba ejtő.

Persze beteg meséért külföldön sem mennek a szomszédba. Például a Billy léggömbje című opuszhoz képest a kakas és a sövény története szinte egészséges lelkületűnek mondható.

 

10 komment

Címkék: mese hülye

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Törzsvendég:-) 2009.01.16. 16:15:32

A fórumon is téma volt ez ma.Mi az volt egy fekete hajú vetkőzős tollad?Hehe

Törzsvendég:-) 2009.01.16. 16:23:52

Ere a részre én sem emlékszem,teljesen elmeháborodott.

blogíró · http://agyvihar.blog.hu/ 2009.01.16. 16:45:30

@Veréb75: nem kellett vetkőzős toll, mert volt helyette igazi :D De nem kell rosszra gondolni. :)

Te végig tudtad nézni folyamatosan az epizódot, vagy te is kattintgattál, amikor ismételték, hogy ki mit csinált? Kíváncsi vagyok, hogy más is olyan türelmetlen-e, mint én. :)

Törzsvendég:-) 2009.01.16. 18:19:56

Végignézetm,most türelmes voltam,de nem mindig van ez így.Nem volt vetkőzös tollad,na még ilyet,nekem volt.Hát kacsingatós bukszád?:-)

blogíró · http://agyvihar.blog.hu/ 2009.01.16. 19:35:44

Kacsintgatós bukszám sem volt. Az mit tudott? :)

Mellesleg, miért kellett egy lánynak vetkőzős toll? Vagy a tiéden fiú vetkőzött? :D

Törzsvendég:-) 2009.01.16. 19:58:55

Ááááááá kimaradtál minden jóból,akkor mid volt?Már akkoriban is vonzottak a tollak.:-)Női vetkőzős volt ,de nem mutatott semmi csúnyát.Hát a kacsingatós buksza az meg olyan hologrammos vagy milyen volt,és egy belőtt sérójú nő kacsingatott mint Kiszl Tünde.:-) Nemrég láttam a neten vetkőzős tollat, a fene gondolta,hogy ilyen drága lett.Kacsingatós bukszá azóta se találok.:-)

bunkó paraszt 2009.01.17. 22:22:53

ez a kis kakas és a sövény teljesen beteg, talán nem is adták le a TV-ben. Szerintem egy román népmese lehet.

TiaMaria 2009.01.22. 09:31:47

Hali!
Én gyerekként a kockásfülü nyulat nem szerettem, abszolút nyomasztó hangulata volt.....ha jött az a mese akkor inkább elmenekültem a tv elöl...

Viszont nemrég néztem süsüt ill. a süsü intróját a youtube-on, és szanaszét röhögtem magam rajta....
(IMÁDLAK SÜSÜ!!!)
De szerintem nem a népmesékkel van a gond, hanem a szülövel, aki eléggé álszent!
Apuci napilapjáról félmeztelen lotyók kacsintgatnak vissza, anyuci magazinja arról szól, hogy milyen bugyingóban tegye-vegye magát hogy apuci végre megdöntse...
A müsor elözetesekben is mutogatják már a félmeztelen vagy meztelen ribancokat pradonn: "pléjméteket"....ha kimegy az utcára a gyerek ömlik rá a szex meg a mocsok.....és akkor egy ilyen képen vannak kiborulva a kedves anyukák???....hánynom kell ettöl az álszentségtöl!

blogíró · http://agyvihar.blog.hu/ 2009.01.22. 17:18:27

@TiaMaria: én szerettem a Kockásfülűt. Mi volt azon nyomasztó?


Ami az álszentséget illeti, régen ezek a mesék nem okoztak felháborodást. Pedig a szocializmus prűdebb volt, mint a mai világunk.

I. P. S. 2010.07.06. 20:20:30

Konkrétan ez az epizód 2002-ben készült, a Magyar Népmesék gyártása ugyanis csak lelassult, de nem állt le.
süti beállítások módosítása