Friss topikok

  • Eva950: Ez a drága ember vajon meddig élt? Lényeg az, hogy gyors volt. Szegény beteg nem szenvedett sokat. (2011.03.12. 17:36) A leggyorsabb késforgató a sebészek között
  • kaqxar: @blogíró: nagyon várom a folytatást. addig a régiekkel szórakoztatom magam. meg talán a tedes vid... (2011.03.08. 10:29) Hogyan működik a zene?
  • Eva950: Kipróbáltam, furcsa. Kábítószer közeli élmény: Régebben történt. Kórházban voltam, megműtöttek. Mi... (2011.02.11. 22:59) LSD szimulátor
  • blogíró: @UnA: a tolerancia ebben a tekintetben olyan, mint liberalizmus. Elsőre jó ötletnek tűnik, de időv... (2011.02.11. 21:49) Az élet paradoxonai
  • blogíró: Igen, így is lehet értelmezni, mindenesetre elég bizarr rajzfilm. :) Aki nem tudja, milyen gonosz... (2011.02.09. 17:43) Csak az egyik orrlyukad működik

Láttam egy lányt, aki fát ölelt

2010.05.23. 18:21 blogíró

Ma biciklizés közben megálltam egy padnál, és ott üldögélve láttam egy lányt, aki futás után odasétált a park egyik fájához, átölelte, nekitámasztotta a homlokát, és percekig állt így átkarolva a fát. Eddig még nem tapasztaltam ilyen jelenséget, ezért az emberi lélek nagy ismerőjéhez, a Google-hoz fordultam, hogy megtudjam, milyen motivációk állhatnak a faölelés hátterében.

Gyorsan kiderült, hogy ez is amolyan new age-es dolog, faterápiának hívják, és egyfajta feltöltődésre, relaxációra szolgál. A cikk alapján ártalmatlan tevékenységnek tűnik, és akár tényleg lehet relaxáló hatása, bár azt a részt már túlzásnak éreztem, amikor a cikkíró azt fejtegette, hogy a különböző fafajták eltérő hatással bírnak, és más fát kell választani szerelmi bánat esetén, mást depresszióhoz, és így tovább.

Persze a Nők Lapja Café profiljába ez a cikk tökéletesen illik, és nyilván nem is én vagyok a célközönség, mert nekem egyből olyan földhözragadt dolgok jutottak az eszembe, mint például, hogy a fa törzséről rám másznának a hangyák, ha ott ácsorognék. :P Az mindenesetre tetszett, hogy a lány nem zavartatta magát, és teljes nyugalommal álldogált ott az én és a többi hozzám hasonló értetlen ember pillantásától nem zavartatva magát.

Amúgy kicsit olyan volt, ahogy ott állt arccal a fa felé fordulva, mintha éppen büntetésben lenne. :D

22 komment

Címkék: élet fa természet

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Eztííí 2010.05.24. 11:17:41

nem kell ezt ennyire túlspirázni, próbáld ki, ha bejön rájössz, ha nem, akkor meg ennyi... nem hiszem h mindenki ekkora new age handabandát dob mellé, én is szeretek fát ölelni, mert szeretem a fákat és sztem megnyugtató:)

blogíró · http://agyvihar.blog.hu/ 2010.05.24. 17:28:27

@secret_blogger: jó, majd ha találok egy hangyamentes fát, akkor kipróbálom B)

ToToM 2010.05.26. 11:02:21

vannak faölelés terápiák is, de én úgy érzem inkább ez arra megy ki, hogy elhisszük, hogy a fa segít és így segítünk magunkon, de lehet nem így van cáfoljatok meg ha tévednék

csupika22 2010.05.26. 16:49:17

ez a terápia nekem új. Soha nem láttam még ilyet, de érdekes. Ennek mennyi köze van a tree hug mozgalomhoz? Mert az is valami hasonló dolog tudtommal.

blogíró · http://agyvihar.blog.hu/ 2010.05.26. 17:12:34

@ToToM: azt hiszem, minden terápia erről szól valahol :)

blogíró · http://agyvihar.blog.hu/ 2010.05.26. 17:13:55

@csupika22: szerintem is gyanús a hasonlóság, abból nőhetett ki valószínűleg

A környezetvédők addig ölelték a fákat, amíg egyszer rájöttek, hogy ez nekik is jó, nem csak a fáknak. :)

Bambusznyárs · http://fighter.blog.hu 2010.05.28. 23:12:14

Szia agyvihar,
for info: a fa átölelése az egyik legalapabb energetikai gyakorlat tajcsi és pakua harcművészeti irányzatban.
A karok lazaságát és és az energia áramlás fokozására használják, miközben úgynevezett lovagló állásban vannak.ezt néha szokták ténylegesen fák átölelésével is gyakorolni, bár elég ritka, Szóval nem csak new ages kutyulék létezik belőle.

blogíró · http://agyvihar.blog.hu/ 2010.05.29. 07:39:48

@Bambusznyárs: ez érdekes infó, köszi

Lehetséges, hogy tajcsis volt a lány, és ezért ölelte a fát. A Szigeten szoktam is látni tajcsizókat időnként.

Rednááá 2010.06.01. 09:43:40

Minden bizonnyal ebből nőtte ki magát a tree hug mozgalom, ezek alapján ez már Magyarországon is terjedőben van.

Arsenor1 2010.06.01. 11:53:56

Terjedőben van bizony. Lesz is mostanság egy Guinness rekord kísérlet a Normafán.Jó kezdeményezésnek tartom mert így legalább valahogy sikerült felhívni a figyelmet a természetvédelemre. Érdemes ezt megnézni,minden kiderül belőle hogy mikor és hol lesz: www.youtube.com/watch?v=cSv7CFJ2IWQ

pettők 2010.06.01. 13:17:26

Komoly ez a videó:D De tényleg jó kis kezdeményezés, egyszerre szórakoztató és hasznos is.

Barbamamiiii 2010.06.02. 17:27:04

mármint hangyamentes fa :)

blogíró · http://agyvihar.blog.hu/ 2010.06.02. 17:46:51

@Barbamamiiii: kétlem, hogy a gardróbszekrényben is áramlana az életerő :D

Barbamamiiii 2010.06.02. 18:11:56

@blogíró: Áramlik, esetleg, ha nem egyedül vagy benne :D

Laubaby 2010.06.03. 10:34:12

@Arsenor1: lehet, hogy ez a lány is erre gyakorolt, hogy 12én már olyan tökéletes legyen az ölelése, hogy a fa is elolvadjon.

szutiv 2010.06.09. 09:21:00

Nincs is jobb ilyen melegben, mint egy fa árnyékában hűsölni. Lehet, hogy a lány is kimelegedett a futásban és azért ölelgette a fát. Biztos sokan lesznek a Normafánál ilyen jó időben.

Varázsgomba 2010.06.09. 10:30:52

vagy csak elfáradt és nem volt szabad pad, mert aljas módon te foglaltad el azt és így a fának kellett támaszkodnia :D

De amúgy tényleg nincs ezzel semmi gond. Sokkal jobban örülnék ha minden hasonló gondolkodású ember inkább fákat ölelgetne mintsem mondjuk énekelgetne fennhangon...

derzse74 2010.06.10. 11:11:48

@Laubaby: Amilyen meleg kezd lenni ez sem kizárt. Egyébként neki is sietni kell szombaton, ha a rekordban is benne akar lenni. Szerintem a jó idő miatt sokan lesznek.

serrov 2010.06.10. 14:39:36

@Varázsgomba:
Nem hiszem, hogy ebben az esetben ölelte volna a fát, csak simán nekitámaszkodott volna.

neoncrystaltear 2010.06.10. 14:48:19

Haha, na igen, neki hétvégén kötelező a megjelenés normafánál :D Jó idő is lesz, a rekord is meglesz (remélem), szóval ha-ha-haaahjrá!
süti beállítások módosítása