Friss topikok

  • Eva950: Ez a drága ember vajon meddig élt? Lényeg az, hogy gyors volt. Szegény beteg nem szenvedett sokat. (2011.03.12. 17:36) A leggyorsabb késforgató a sebészek között
  • kaqxar: @blogíró: nagyon várom a folytatást. addig a régiekkel szórakoztatom magam. meg talán a tedes vid... (2011.03.08. 10:29) Hogyan működik a zene?
  • Eva950: Kipróbáltam, furcsa. Kábítószer közeli élmény: Régebben történt. Kórházban voltam, megműtöttek. Mi... (2011.02.11. 22:59) LSD szimulátor
  • blogíró: @UnA: a tolerancia ebben a tekintetben olyan, mint liberalizmus. Elsőre jó ötletnek tűnik, de időv... (2011.02.11. 21:49) Az élet paradoxonai
  • blogíró: Igen, így is lehet értelmezni, mindenesetre elég bizarr rajzfilm. :) Aki nem tudja, milyen gonosz... (2011.02.09. 17:43) Csak az egyik orrlyukad működik

Placebo gombok

2010.11.09. 17:36 blogíró

Olvasom, hogy az Otis liftekben a 90-es évek eleje óta az ajtózáró gomb nem csinál semmit, az irodaépületekben a termosztát sokszor csak oda van csavarozva a falra, de nem szabályozza a hőmérsékletet, és New Yorkban a gyalogosátkelőknél a jelzőgombok 75%-a ki van kötve, vagyis a gomb nincs hatással a lámpa váltására. Mindez azért, mert ezek a rendszerek szépen működnek automatikusan is, de az emberek jobban érzik magukat, ha látszólag van lehetőségük befolyásolni a dolgokat.

A gyalogosátkelőkkel nem tudom, mi a helyzet nálunk, de Otis liftben nyomtam már meg a bezáró gombot, és nagy légterű közös irodákban is szabályoztam már a hőmérsékletet a fali termosztáttal. Ezek szerint lehet, hogy hiába, de tényleg jobb érzés volt, hogy látszólag hatással lehettem a dolgokra. :)

Ha modern irodaépületben dolgoztok, akkor lehet, hogy nektek is kevesebb hatalmatok van a gépek felett, mint eddig gondoltátok volna. B)

13 komment

Címkék: ember pszichológia

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pulykakakas · http://www.pulykakakas.hu/b/ 2010.11.09. 18:34:20

Ritkán járok modern irodaépületben, de eztán figyelni fogok, a liftgombokat meg kipróbálom. Majd beszámolok.

A gyalogátkelőnél a gombok egy részét kitörik szorgos kezek, biztos mert tudják, hogy placebo és nem akarják, hogy tévhitben leledzvén feleslegesen nyomogassuk őket.

blogíró · http://agyvihar.blog.hu/ 2010.11.09. 19:45:01

@pulykakakas: legalább ezentúl nem azt kell hinnem, hogy vandálok verik le a gombokat. Már csak azt kellene kideríteni, hogy a megállók üvegének betörésével milyen megtévesztésről akarják lerántani a leplet :P

daniferi 2010.11.09. 19:46:12

Az a legjobb, amikor tényleg csak gombra működik a zöld jelzés, de az meg nem működik :)

A lifteknél érdekes, mert ha nem nyomod meg, nem záródik be, erre megnyomod és becsukódik, tehát nem tudhatod, hogy működik-e, mert lehet, amúgy is akkor csukta volna :) Sőt, szerintem a lift direkt csinálja ezt, hogy addig nem csukja be, míg ideges nem leszel és nyomod meg a gombot. Ekkor ha megnyomod a gombot, úgy veszi, hogy ideges vagy, ezért becsukja. Tehát nem az ajtót irányítod igazából, hanem csak a lelki állapotodat jelzed :D

daniferi 2010.11.09. 19:48:49

@blogíró: Hát a kirakat az egyszerű. Ha betörték, akkor csak azt bizonyítják, hogy átvernek, mert nem is az van a kirakatban, amit látsz. Persze már törött, tehát nem tudod, igazából mi is volt látható, mert elromlott a kijelző. Próbáld csak ki, belenézel egy hamis kirakatba és mást fogsz látni, miután betöröd. Ha mégsem, akkor nem vagy képes megkülönböztetni a hamis kirakatot az igazitól :)

blogíró · http://agyvihar.blog.hu/ 2010.11.09. 20:24:50

@daniferi: ha nem is direkt csinálja én mindenesetre lassúnak szoktam találni a záródást, és ezért megnyomom a gombot, hogy csukódjon már, néha gyorsan többször is, ha nem reagál elég gyorsan.

Legalábbis eddig azt hittem, hogy nem reagál elég gyorsan a gombnyomásra, de ezek szerint csak arról van szó, hogy kivárja a szokásos idejét a záródásig. Érdekes, hogy ez a lehetőség eddig fel sem merült fel bennem, hogy a gomb esetleg nem is csinál semmit. Jól ki van találva, ha tényleg így van.

aribazsy 2010.11.10. 12:26:16

@daniferi: hihetelen jokat rohogtem ezeken! Kosz! :)

Amugy a lift: valoszinu nehol mukodik, pl kisebb irodakban , alaks, hazban, mert azok nagyon lassuak alapbol, igy azert lehet a "gondolkodasukat" serkenteni. Nalunk hazben "kiteszteltem": ha megvarom eleg soka csuk. De ha kinyitja, koppan a vegallasba es ugy nyomom, azonnal becsuk. Igaz nem OTIS lift :D

Laci Today Magazin · http://www.lacitoday.blog.hu 2010.11.10. 15:44:35

én a frankfurti reptéren placebó fotocellával taláxtam. Mentem az ajtó felé, gondoltam mire odaérek kinyílik (hetente jártam arra), közben oldalról jó nő, tehát nem néztem előre, és megfejeltem az ajtót.
Biztos egyszercsak nem működött a fotocella.
üdv!
Laci Today
-egy hétköznapi lacilap, a humor hevében-

canis 2010.11.10. 18:01:53

Na ilyen placebo pl. a választás, a különféle szavazások: amikor azt hiszed bármire is van befolyásod :))) Mindjárt fontos embernek érzed magad...

ZON 2010.11.10. 20:59:42

Nekünk a farmotoros Skodán volt placebo gázpedál...

farmosidora 2010.11.11. 13:31:49

Én a kolis liftben szoktam őrült módjára nyomkodni az ajtózáró gombot...sosem használ, sőt volt hogy oda is zárt félig annak ellenére, hogy elvileg okos liftről lenne szó :D

SH_SH (törölt) 2010.11.15. 16:07:31

OTIS lift van nálunk. Az ajtócsukó gomb megnyomásakor 2 másodpercen belül zár, ha a gombot nem használom, akkor 4 mp.
A Szilágyi E. fasornál, ahol a gyalogátkelő átenged a gyógyszertárhoz a villamos végállomás felé (ypsilon kereszteződés), működik a megnyomom a gombot/vált a lámpa.
Bár ez utóbbi kipróbálásakor nyilván volt morgolódás a járművezetők részéről. :)

blogíró · http://agyvihar.blog.hu/ 2010.11.15. 17:55:23

@shetale: az eredeti cikk az amerikai állapotokról szól, lehet, hogy hozzánk még csak a régebbi OTIS modellek jutottak el.

SH_SH (törölt) 2010.11.29. 09:09:17

@blogíró: Az itteni lift kb 5 éves. Holnap reggel megyek egy budai bevásárlóközpontba, ahol OTIS lift van. Tavaly épült, úgyhogy talán abba új modellt raktak. Kipróbálom. :)
süti beállítások módosítása