Friss topikok

  • Eva950: Ez a drága ember vajon meddig élt? Lényeg az, hogy gyors volt. Szegény beteg nem szenvedett sokat. (2011.03.12. 17:36) A leggyorsabb késforgató a sebészek között
  • kaqxar: @blogíró: nagyon várom a folytatást. addig a régiekkel szórakoztatom magam. meg talán a tedes vid... (2011.03.08. 10:29) Hogyan működik a zene?
  • Eva950: Kipróbáltam, furcsa. Kábítószer közeli élmény: Régebben történt. Kórházban voltam, megműtöttek. Mi... (2011.02.11. 22:59) LSD szimulátor
  • blogíró: @UnA: a tolerancia ebben a tekintetben olyan, mint liberalizmus. Elsőre jó ötletnek tűnik, de időv... (2011.02.11. 21:49) Az élet paradoxonai
  • blogíró: Igen, így is lehet értelmezni, mindenesetre elég bizarr rajzfilm. :) Aki nem tudja, milyen gonosz... (2011.02.09. 17:43) Csak az egyik orrlyukad működik

Születés és halál

2009.02.03. 17:10 blogíró

Nemrég láttam egy videót egy komplett császármetszésről, amit egy kórház tett fel a honlapjára illusztrációként. Szépen elmagyarázzák rajta a történéseket, és minden mozzanatot részletesen bemutatnak. Érdekes volt látni, hogyan születik meg egy új élet ezen a nem természetes módon.

Ez a videó eszembe jutatott egy másik videót, ami itt szerepelt már régen egy bejegyzésben, és ami egy boncolást mutatott be. Ez is érdekes volt, csak másképpen. Ritkán látjuk, hogyan is néz ki egy emberi test belülről valójában.

A két videó együtt mintha az emberi élet kezdetét és végét szimbolizálná. Innen indulunk, és ide érkezünk. Aki még nem látta a videókat, és kíváncsi rájuk, az lent megnézheti őket. Mindkét videón van vágás, nyiszálás és vér, úgyhogy aki nem bírja az ilyesmit, az inkább ne kattintson.

A császármetszésről szóló videót itt lehet megnézni. A 13. percben cibálják ki a gyerkőcöt a kuckóból.

A boncolás pedig emitt van. Ez tényleg csak erős idegzetűeknek ajánlott.

 

10 komment

Címkék: élet

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bodr · http://google.com/+ibodr 2009.02.03. 20:31:56

Amikor néhány anatómia gyakorlaton mutogattak nekünk szerveket, minden egészen hideg és kemény volt. A boncolós videón az a legfurább, hogy a dolgok puhák és csúszósak, mint ha csak egy sertésmájhoz készülődnék a vágódeszkán. Meg a lazaság, ahogyan vagdossa a hölgyet. Ezek most jól estek, köszönöm. :)

blogíró · http://agyvihar.blog.hu/ 2009.02.03. 22:28:02

@bodr: lehet, hogy a te esetedben nemrég vették ki hütőből az alanyt, azért volt hideg és kemény, nem?

bodr · http://google.com/+ibodr 2009.02.04. 00:43:26

Vagy szimplán nagyon régóta ázott már a formalinban. Egy próbababára hasonlított. Az agy szintén, mintha valami kemény gumiból lett volna. Bezzeg a videón finom puhának tűnik az is.

daniferi 2009.02.04. 09:56:59

Kiskoromban boncmester akartam lenni, csak aztán rájöttem, hülye és csóró vagyok, hogy orvosira menjek :)

blogíró · http://agyvihar.blog.hu/ 2009.02.05. 17:31:26

@berink: Neked ezek már a füleden jöhetnek ki, de gondoltam a blog olvasói között még lehet olyan, aki nem látta őket. :)

berink 2009.02.05. 17:45:17

nem rosszallóan írtam:)

mostanában nem dumálunk:(

Törzsvendég:-) 2009.02.07. 12:46:47

Nem bírtam végignézni.

Törzsvendég:-) 2009.02.08. 06:10:35

A boncolást,egy perc után leállítottam.A császármetszést meg már elsem kezdtem.Én nem akarom,hogy engem majd valaki trancsírozzon mint egy disznót.Lehet ezt kérni végrendeletben?A csármetszést meg azért nem néztem mert lehet egyszer csak szülök,nem akarok én ezekről előre tudni semmit se.Volt régen a tv-ben a Szülőszooba műsor,na abból egyet megnéztem de még a gondolattól is elment kedvem ,jobb ezekről nem tudni,majd ha jönnie kell jöjjön (kivéve a boncolást)Szegény nő még nem rég napozhatott,de legalább szeme le volt takarva.Grrrrr,tiszta rossz kedvem lett tőle.
süti beállítások módosítása