Friss topikok

  • Eva950: Ez a drága ember vajon meddig élt? Lényeg az, hogy gyors volt. Szegény beteg nem szenvedett sokat. (2011.03.12. 17:36) A leggyorsabb késforgató a sebészek között
  • kaqxar: @blogíró: nagyon várom a folytatást. addig a régiekkel szórakoztatom magam. meg talán a tedes vid... (2011.03.08. 10:29) Hogyan működik a zene?
  • Eva950: Kipróbáltam, furcsa. Kábítószer közeli élmény: Régebben történt. Kórházban voltam, megműtöttek. Mi... (2011.02.11. 22:59) LSD szimulátor
  • blogíró: @UnA: a tolerancia ebben a tekintetben olyan, mint liberalizmus. Elsőre jó ötletnek tűnik, de időv... (2011.02.11. 21:49) Az élet paradoxonai
  • blogíró: Igen, így is lehet értelmezni, mindenesetre elég bizarr rajzfilm. :) Aki nem tudja, milyen gonosz... (2011.02.09. 17:43) Csak az egyik orrlyukad működik

A tonhalak az életemre törnek

2009.05.03. 17:43 blogíró

Általában lusta vagyok hosszas ételkészítéssel bíbelődni, ezért gyakran előfordul, hogy tonhal barátommal ülök le vacsorázni, és többnyire csak az egyikünk távozik élve. Ez egyrészt nagyon kényelmes, hiszen a konzervhal instant beleúszik a tányéromba, de mostanában egyre többször olvasom elszontyolodva, hogy az ipari szennyezés hatására nem kívánt változások állnak be a tonhalvacsorában.

A kínai elvtársak ugyanis egyre több szenet lapátolnak az erőműveikbe, hogy valóra váltsák az ipari forradalmukat, a füst pedig az erőművekből elrepül az óceánig, ahol higannyá alakulva felhalmozódik a tonhalakban. Az ilyen halak fogyasztása pedig káros lehet az egészségre, ha az ember túl gyakran invitálja őket a tányérjára. Elsősorban a terhes nőket és a fiatal gyerekeket óvják a fogyasztásától, de felnőttekben felhalmozódva is vezethet nem kívánt hatásokhoz.

Szóval ti is legyetek óvatosak, mielőtt tonhallakomát csaptok. Az egészet igazából csak azért írtam meg, hogy ha egyszer csak a blog nem frissül többé, akkor tudjátok, hogy a higannyal dúsított tonhalak keze van a dologban.

14 komment

Címkék: egészség tonhal higany

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

spig 2009.05.03. 19:05:46

Milyen szerencse,hogy nem vagyok oda a konzerv tonhalért :)
Ilyen alapon ne egyél semmit.Minden mérgező,tele van állagjavítóval,tartósítószerrel,színezékkel...khm,lehet,nem is volt olyan rossz az az átkos középkor,ahol még nem mérgezték magukat az emberek :P :D

blogíró · http://agyvihar.blog.hu/ 2009.05.03. 19:11:59

@spig: a középkorban meg a ma triviális dolgokat nem tudták gyógyítani. az se jobb :)

Én is fogok azért tonhalat enni továbbra is. Nem félek tőlük. :) Egyébként tetszett a kép a mutáns tonhalról, amit feltettem? Csinos fiú, nem? És szikáran izmos is. :D

spig 2009.05.03. 19:29:02

@blogíró: Az nem tonhal,hanem a nyolcadik utas :D

Tehat tökmindegy,hol (mikor) élünk,sehol sem tökéletes. :D A különbség annyi,hogy régebben azért hangulatosabb lehetett az élet,nem csak egy eszeveszett,egymáson áttipró rohanás volt.

blogíró · http://agyvihar.blog.hu/ 2009.05.03. 19:36:56

@spig: csak a megszépítő időbeli messzeség mondatja ezt veled, a romantikus fátyol elhomályosítja a látásodat ;)

Tonhalbarátomat pedig csak ne szidd. Én is olyan markáns akarok lenni, mint ő. :DDD

spig 2009.05.03. 19:46:10

@blogíró: Inkabb a romantikus fátyol,mint a rideg valóság :P :D

Vigyázz,ijedős vagyok,és a (túl) markáns tonhalaktól (és pasiktól) egyébként is irtózom :P

blogíró · http://agyvihar.blog.hu/ 2009.05.03. 19:54:32

@spig: közelről nézve minden kor rideg valóság, távolról pedig hangulatos tündérvilág :P

Akkor tőlem nem kell megijedned. Én jelenleg kb. akkora vagyok, mint a markáns tonhal jobb karja. :D

És üvegszemem sincs, se szakállam, és a tépőfogakat is növesztenem kell még egy kicsit. :D

spig 2009.05.03. 19:58:46

@blogíró: Megnyugtattál :D A szakállasokat amúgy sem állhatom (tudtad,hogy a szakállas férfiak állítólag önbizalomhiányosak? )
Hiaba,a tavolsag és az idő mindent megszépít.Állítólag :D
Nem vagy éhes? Nagyon finomat főztem :P (cukkinis -kaliforniai paprikás mediterrán fűszeres csirkemell)

blogíró · http://agyvihar.blog.hu/ 2009.05.03. 20:02:55

@spig: Majd megnézem nincs-e mégis szakállam. :P

Megkóstolnám a csirkemellet, de nem hívtál meg vacsorára. Úgy könnyű kínálni. :P

spig 2009.05.03. 20:15:57

@blogíró: Kizárt dolog,hogy szakállas legyél :D

Képet tudok küldeni a csirkéről,ha igényled :P A meghívást (vacsorára,hintázásra és naplementére valamint diskurzusra) pedig tartsd evidenciában :)

blogíró · http://agyvihar.blog.hu/ 2009.05.03. 20:21:43

@spig: Vigyázz a biankó csekkel, mert beváltom. :)

Most mentem olvasni egy kicsit, hogy szellemileg olyan legyek, mint a jóvágású hal a képen fizikailag. :D

spig 2009.05.03. 20:45:40

@blogíró: A biankó csekkek azért vannak,hogy beváltsák őket :)
Én aludni megyek...hullafaradt vagyok.Olyan remesen faradt,mint ahogy a tonhalad kinéz. :P :D

Bikk 2009.05.04. 21:44:27

ömm ömm, lehet, hogy butaságot kérdezek, de hogyan lesz a koromból higany? kicsit zavaros nekem ez a rész...

blogíró · http://agyvihar.blog.hu/ 2009.05.04. 21:57:22

@Bikk: Nem állítom, hogy értek hozzá. A cikkben írnak róla.

kg-- 2009.05.05. 11:18:20

Sosem tudtam, miért csillognak a halak olyan szép fémesen. Most kiderült: a kínaiak miatt :)
süti beállítások módosítása