Nemrég néztem egy videót egy reklámszakembertől, aki nagyon szórakoztató példákat hozott fel a marketing szerepéről a mindennapi életben. Történelmi referenciákat is hozott, megemlítette például, hogy Kemal Atatürk hogyan érte el, hogy a török nők ne viseljenek fátylat (az egész országban kötelezővé tette a fátyolviselést a prostituáltak számára), vagy hogy Nagy Frigyesnek, aki el akarta terjeszteni a krumplifogyasztást az országban, hogyan sikerült marketingeszközökkel leküzdenie a nép kezdeti viszolygó ellenállását (a krumplit az elit eledelévé nyilvánították, és őriztették a földeket, mire a nép nagyszabású illegális krumplitermesztő mozgalomba fogott, mert amit ennyire őriznek ugye, az biztos csak jó lehet).
De a legérdekesebb az egyik modern példa volt, ami a Shreddies gabonapehelyhez kapcsolódott. A négyzet alakú gabonapehely népszerűségének növelésére kampányt indítottak, amelyben az újfajta "Gyémánt Shreddies"-t reklámozták, ami pontosan ugyanaz volt, mint a korábbi, négyzet alakú pehely, csak 45 fokkal elfordítva, vagyis a csúcsára állítva:
A kampány sikeresnek bizonyult, hatására az eladások szignifikánsan nőttek, és ahogy ezekből a vásárlói tesztfilmekből kiderül, a potenciális vásárlók az összehasonlító kóstolásnál a Gyémánt Shreddies-t ízletesebbnek is találták!
Erre mondja valaki, hogy a reklámok hatástalanok. :)
Ahogy egyszer itt is szó volt róla, MRI vizsgálatok már igazolták, hogy a kísérleti alanyokra valóban hatással van a csomagolás. Például, a drágább címkével ellátott bort finomabbnak találják a kóstolók akkor is, ha nincs lényegi különbség a tesztborhoz képest, úgyhogy az ember ugyanazt a gabonapelyhet valóban finomabbnak találhatja, ha jobban bejön neki a tálalás.
De visszatérve a Shreddies-re, nem minden vásárló örült az új fejlesztésnek, és a gyártó cég megértőnek mutatkozott, ezért a régi vásárlók kedvéért piacra dobtak egy olyan kombinált kiszerelést is, ami a régi és az új típusú gabonapelyhet is tartalmazta, és így már mindenki happy lehetett. :P
kaqxar 2009.10.20. 23:59:40
cukibaby, jó ez a bejegyzés? ;)
daniferi 2009.10.21. 04:35:51
rgranc 2009.10.21. 10:31:54
b) Legalább a Combo Pack esetében nem reklamált senki, hogy tök egyformák a pelyhek benne???
pulykakakas · http://www.pulykakakas.hu/b/ 2009.10.21. 11:22:36
snorbi 2009.10.21. 12:28:35
kg 2009.10.21. 15:29:26
Rendeltem e-bay-en egy gépet, ami elvégzi az átalakítást, ha a keksz/ostya/stb átlója 1 és 5 inch közé esik. Sajnos csak éjszaka üzemel, akkor pedig nem fogadok látogatót, de 200Ft/kg áron átalakítok bármilyen a fenti leírásnak megfelelő élelmiszeripari terméket.
Bár géppel minden könnyebb, elvégeztem egy tanfolyamot, és már manuálisan is megy az átalakítás. Akit érdekel, megmutatom, hogy kell csinálni.
pihe** 2009.10.21. 15:40:47
mutisd az ügyes kezedet :DD
blogíró · http://agyvihar.blog.hu/ 2009.10.21. 16:45:47
Aldo · http://autostat.hu/markakereskedesek-szervizek 2009.10.27. 11:28:42
blogíró · http://agyvihar.blog.hu/ 2009.10.27. 16:29:54
Inkább azt kellene megbüntetni, aki azt hiszi, hogy ezzel becsapták, és panaszt tesz emiatt. Még csak az kellene, hogy az embereknek törvény által garantált joga legyen hülyének lenni.
Sonja White (törölt) · http://sonjawhite.blogol.hu/ 2009.11.02. 08:49:29