Friss topikok

  • Eva950: Ez a drága ember vajon meddig élt? Lényeg az, hogy gyors volt. Szegény beteg nem szenvedett sokat. (2011.03.12. 17:36) A leggyorsabb késforgató a sebészek között
  • kaqxar: @blogíró: nagyon várom a folytatást. addig a régiekkel szórakoztatom magam. meg talán a tedes vid... (2011.03.08. 10:29) Hogyan működik a zene?
  • Eva950: Kipróbáltam, furcsa. Kábítószer közeli élmény: Régebben történt. Kórházban voltam, megműtöttek. Mi... (2011.02.11. 22:59) LSD szimulátor
  • blogíró: @UnA: a tolerancia ebben a tekintetben olyan, mint liberalizmus. Elsőre jó ötletnek tűnik, de időv... (2011.02.11. 21:49) Az élet paradoxonai
  • blogíró: Igen, így is lehet értelmezni, mindenesetre elég bizarr rajzfilm. :) Aki nem tudja, milyen gonosz... (2011.02.09. 17:43) Csak az egyik orrlyukad működik

Élvezzünk vagy legyünk józanok?

2009.04.29. 16:58 blogíró

Az egyik ismerősöm nagyon egészségesen él. Sokat sportol, meditál, és odafigyel arra, hogy mit eszik. Főleg ez az utóbbi aspektus szembetűnő nála, mert ezt a munkahelyen is meg tudtam figyelni. Biopiacon vásárol, teljesen naprakész táplálkozási kérdésekben, tudja, hogy mi milyen problémákat okozhat, mit kell elkerülni, stb. Vegetáriánus. Az ételét saját maga készíti, és otthonról hozza be a munkahelyre. Nem eszi az üzemi kosztot. Szemmel láthatóan rengeteg energiát fektet a helyes táplálkozásra, és vitán felül kicsattan az egészségtől.

Kicsit irigylem ezért, de időnként kételyeim is vannak. Ha az ember ennyi időt szán arra, hogy egészséges legyen, akkor nem lehet, hogy emiatt sok mindent elmulaszt az életben? Akár a ráfordított időt nézzük (ezzel az erőfeszítéssel például már megtanulhatott volna több idegen nyelvet), akár az elmulasztott bűnös élvezetek hiányát. Én is törekszem arra, hogy ne romboljam a testemet, de az ilyen mértékű egészségfanatizmus még nekem is sok egy kicsit.

Lehet, hogy mégis neki van igaza? Elvégre az egy dolog, hogy az ember kiéli magát, amíg lehet, de megéri ezért súlyos egészségügyi problémákat kockáztatni később? A kérdés persze fordítva is feltehető: megéri az embernek a jelenben szigorú elveket kényszerítenie magára egy bizonytalan jövő érdekében? Hiszen mit érek az egészséges életmódommal, ha elüt egy autó 45 éves koromban, vagy kiderül, hogy valami súlyos genetikai eredetű betegségben szenvedek? Nem jobb lett volna kiélvezni kötöttségek nélkül az életet, amíg módom volt rá?

Tervezzünk előre évtizedekre? Vagy ez botor gondolat, mert a jövő úgyis annyira bizonytalan, hogy senki sem tudja megmondani, mi lesz 20-30 év múlva? Jobban belegondolva mind az optimizmus, mind a pesszimizmus azt sugallja, hogy érdemesebb átadni magunkat a ma élvezetének. Elvégre, ha optimisták vagyunk, akkor alapozhatunk arra, hogy évtizedek múlva az orvostudomány sokkal fejlettebb lesz, és egyszerűen kigyógyítanak majd a mai élvezetek káros következményeiből. Ha pedig inkább a pesszimizmusra hajlunk, akkor gondolhatjuk azt, hogy hiába próbálok ma mindent megtenni az egészségemért, hiszen alig tudunk valamit a testünkről, és amire ma azt mondják, hogy egészséges, arról évtizedek múlva lehet, hogy az ellenkezője fog kiderülni. Akkor miért ne tobzódjunk inkább? Utánunk a vízözön.

Nem egyszerű dilemma ez. Én jelenleg inkább egészséges életmódot folytatok, de lehet, hogy jobban járnék, ha inkább az egyik tivornyából a másikba ugranék. Carpe diem! :)

 

75 komment

Címkék: élet egészség

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

spig 2009.04.29. 18:08:22

Meg kellett néznem kétszer is,hogy jó helyen járok-e :DD

Ha az ismerősöd élvezi is az "egészséges életet",nem csak görcsöl,hogy mit lehet és mit nem (enni,inni,tenni),akkor biztos minden a legnagyobb rendben van vele.Ha mindezt kényszerűségből,egy feltételezett jobb jövő miatt teszi,akkor van baj.Szerintem az életet azért kaptuk,hogy jól érezzük magunkat,nem azért,hogy görcsöljünk...Ez nem azt jelenti,hogy lerészegedve fetrengjünk (nincs is abban semmi jó),hanem hogy megtaláljuk azt,ami boldogít,örömet okoz,legyen az egy hivatás,hobbi,vallás,életmód...
A jobb jövőben nem hiszek. Carpe diem! :D

cincinnatus 2009.04.29. 18:48:28

Aurea mediocritas.....;):)

spig 2009.04.29. 18:58:14

@cincinnatus: Nem feltétlen. ;)

cincinnatus 2009.04.29. 19:06:01

@spig: Most elképzeltelek részegen fetrengeni.....;):D

spig 2009.04.29. 19:25:27

@cincinnatus: És hogy tetszik a látvány? ;))

cincinnatus 2009.04.29. 19:26:57

@spig: Bizarr látvány...hátmégha orgiával párosul....:D:D

spig 2009.04.29. 19:38:17

@cincinnatus: Te szívtál ma valamit? :O Csak hogy ne offoljunk :D:D

cincinnatus 2009.04.29. 19:53:27

@spig: Frisslevegő....de nem palackos, úgyhogy lehet káros....;):)
Meg finom munkahelyi légkört....;):D

spig 2009.04.29. 19:58:09

Bódító egy munkahelyed lehet :D:D

blogíró · http://agyvihar.blog.hu/ 2009.04.29. 21:05:47

Mit orgiáztok itt? :D

spig, ha nem hiszel a jobb jövőben, akkor a carpe diem választása tényleg kézenfekvő.

cincinnatus, te meg könnyen mondasz aurea mediocritas-t, de hol húzzuk meg a középutat? Meddig kell egészségesen élni, és hól kezdődik a túlzás?

cincinnatus 2009.04.29. 21:26:13

@blogíró: a középút a szélsőségek között keresendő....;):)
hogy erre mi a mérce? sajátmagam és a józan ész:D
ha több a macera, mint a lehetséges nyereség, akkor túlzásba estünk.
pl.: dohányzásról leszoktam, de alkoholt néha nem vetem meg.
saját magunknak kéne megtermelni, amit megeszünk, mert sok mocsokkal etetnek bennünket....de ha ezzel mondjuk csak +2 évet nyerek, akkor nem éri meg;)

cincinnatus 2009.04.29. 21:28:09

....persze a végén +1 napért is megadnék bármit.....:)

spig 2009.04.29. 21:47:55

@blogíró: Hol orgiáznánk,ha nem egy olyan bejegyzésben,amely úgy kezdődik: "Élvezzünk..." :D:B

spig 2009.04.29. 21:50:09

@cincinnatus: Mit nem adnék plusz két (egészségben eltöltött) évért...

blogíró · http://agyvihar.blog.hu/ 2009.04.29. 21:55:03

@cincinnatus: az alkohol a legtöbb embernél eleve azt a célt szolgálja, hogy elviselhetővé tegye számára az életet (a jelenlévők kivételek persze :), úgyhogy ebből a szempontból néhány plusz alkoholmentes év valóban nem lenne nyereség :D

blogíró · http://agyvihar.blog.hu/ 2009.04.29. 21:56:20

@spig: élvezni sok mindent lehet az orgián kívül is. Pl. a naplementét, a hintázást, stb. :)

cincinnatus 2009.04.29. 22:24:10

@spig: még 52-t? vagy elég 42?;)

Szamurájx · http://www.szamurajblog.hu 2009.04.30. 00:36:54

józanul sokkal jobban lehet élvezni bármit

Dzsondzsi 2009.04.30. 05:58:02

@blogíró: "Meddig kell egészségesen élni, és hol kezdődik a túlzás?"
Amig jol erzed vele magad a mai napon es ahol meg nem az jut eszedbe, hogy de milyen jol fogod erezni magad holnap...

blogíró · http://agyvihar.blog.hu/ 2009.04.30. 08:16:26

@Dzsondzsi: tehát, akkor semmi hosszú távú meggondolás, a lényeg mindig a mai nap? :)

Hettie · http://www.hettie.nolblog.hu 2009.04.30. 19:44:35

az ismerosod nem jozan, hanem az ODC mellett hiszekeny is, bevesz mindent amit a magazinokban olvas. Persze az ellenszer nem a teljes lereszegedes , csipszzabalas, csulok, hanem mondjuk Ben Goldacre.

www.badscience.net/

Hettie · http://www.hettie.nolblog.hu 2009.04.30. 19:45:10

OCD, nem ODC, elnezest az elutesert.

spig 2009.04.30. 21:07:13

@blogíró: "élvezni sok mindent lehet az orgián kívül is. Pl. a naplementét, a hintázást, stb. :) "

Nekem mondod? ;) :D

blogíró · http://agyvihar.blog.hu/ 2009.04.30. 21:36:41

@Hettie: mindenesetre szeretnék olyan egészséges és kiegyensúlyozott lenni, mint ő

blogíró · http://agyvihar.blog.hu/ 2009.04.30. 21:37:29

@spig: Bizony neked, hiszen te asszociáltál pajzán dolgokra. :) Én csak ártatlan élvezetekre gondoltam :)

spig 2009.04.30. 21:49:23

@blogíró: Cincinnatus pajzánkodott,én abszolút ártatlan vagyok :P :D

blogíró · http://agyvihar.blog.hu/ 2009.04.30. 21:53:05

@spig: Könnyű Katát táncba vinni. ;)

spig 2009.04.30. 22:03:21

@blogíró: Katát lehet,én Zsófi vagyok ;) :P :D

blogíró · http://agyvihar.blog.hu/ 2009.04.30. 22:10:09

@spig: Tudom én azt, csak nem akartam kiírni ide. :D

Egyébként mit gondolsz, amit ma egészségesnek hiszünk, azt pár évtized múlva is annak fogják mondani az orvosok?

spig 2009.04.30. 22:16:01

Nem biztos.Például nem is olyan régen még plakátok hirdették,hogy a tej élet,erő,egészség.Ma már tudjuk,hogy ez koránt sincs így.Fejlődik az orvostudomány is,úgyhogy benne van a pakliban,hogy pár évtized múlva egész más lesz az egészségesnek tartott életmód,mint most.Arra azért senki ne számítson,hogy a sörözgetés-csipszezgetés-tunyulás valaha is az lesz :D

cincinnatus 2009.04.30. 22:18:38

@spig: A sörben sok a vitamin...;):D

blogíró · http://agyvihar.blog.hu/ 2009.04.30. 22:20:59

@spig: És mi van a kérdésnek azzal a részével, hogy az orvostudomány meg fogja tudni gyógyítani, amit nem? Lehet, hogy érdemes ma tobzódva élni, mert úgyis kijavítanak majd minket?

Te mekkora fejlődést látsz mondjuk 30 év múlva?

blogíró · http://agyvihar.blog.hu/ 2009.04.30. 22:21:36

@cincinnatus: Na, megint táncba viheted az alanyodat. :D

spig 2009.04.30. 22:22:46

@Hettie: Véleményem szerint az,aki tudatosan próbál táplálkozni,meditál és sportol,nem kényszerbeteg.(az OCD egy szorongásos zavar,lényege,hogy a beteg ÉRTELMETLEN gondolatok és cselekvés-sorozatok rabja lesz.Pl húszszor megy vissza megnézni,hogy kihúzta -e a vasalót,mielőtt elindul otthonról)

spig 2009.04.30. 22:24:46

@cincinnatus: A zöldségekben,gyümölcsökben,magvakban is sok a vitamin.Mi szólna a sör javára? :P

spig 2009.04.30. 22:28:01

@blogíró: Ebben nem hiszek,bár sok területen elég nagy a haladás.Úgyhogy inkább ne tivornyázzál :D

cincinnatus 2009.04.30. 22:29:24

@spig: az alkohol tudatmódosító, asszociációt serkentő hatása....meg a könnyebb felszívódás.:)

blogíró · http://agyvihar.blog.hu/ 2009.04.30. 22:33:10

@spig: Pedig éppen most indultam volna kocsmakörútra, de most elbizonytalanítottál. :D

Mindenesetre most eszegetek egy marék csokis kekszet. Remélem nincs ez ellen orvosi ellenjavallat. :D

spig 2009.04.30. 22:33:26

@cincinnatus: nem győztél meg :P

spig 2009.04.30. 22:38:39

@blogíró: :D:D
Pedig cincinnatus biztosan szívesen elkísért volna:P:D

Egy egész marék kekszet? :O Micsoda dőzsölés :D

Én áfonyát majszolok narancsos étcsokival :# :D

blogíró · http://agyvihar.blog.hu/ 2009.04.30. 22:44:51

@spig: Így késő este nem dőzsölés egy marék keksz? Azt hittem, meg fogsz róni érte. :) Van is valami táplálkozási szabály, hogy elvileg nem szabadna 6 óra után enni, nem? Vagy az valami fogyókúra? Arra nincs szükségem. :D

Áfonyát nem, de narancsos étcsokit én is ettem délelőtt.

Látod? Egész nap dőzsölök. :D

cincinnatus 2009.04.30. 22:48:10

@spig: akkor egy kis vörösbor?;)

spig 2009.04.30. 22:54:23

@blogíró: Dehogy rólak....hacsak nincs a keksz mellett bekészítve egy nagy tál töltött káposzta vagy csülkös bableves :D
Hat után az ne egyen semmit,aki nyolckor alszik :D

spig 2009.04.30. 22:57:09

@cincinnatus: Majd a holnapi ebédhez esetleg. :)

blogíró · http://agyvihar.blog.hu/ 2009.04.30. 23:02:45

@spig: egyébként teljes kiőrlésű búzából készült csokis kekszet eszem. :) Nem szoktak ilyet venni amúgy, de most megláttam a polcon, és levettem.

Megnyugtató érzés, hogy a teljes kiőrléssel kompenzálom kicsit a nassolást. :D

spig 2009.04.30. 23:08:07

@blogíró: Olyat én is szoktam,nagyon finom,bár nem tudom,tényleg van-e benne teljes kiőrlés:D
Kissé pesszimista vagyok....Ahogy a bio dolgokról sem hiszem,hogy azért az,mert rá van írva,és ötször annyiba kerül :)

blogíró · http://agyvihar.blog.hu/ 2009.04.30. 23:15:56

@spig: Én azt hittem, hogy minél drágább, annál egészségesebb. :D

Most viszont megyek aludni. Ha emiatt morcos lennél, akkor vár rád egy üzenet odaát. :)

spig 2009.04.30. 23:22:36

@blogíró: Nem vagyok morcos.Akkor meg se nézzem? :P :D
Jó éjt :)

blogíró · http://agyvihar.blog.hu/ 2009.05.01. 07:36:27

@spig: Azt az üzenetet csak morcos emberek olvashatják. Remélem nem olvastad el! :D

spig 2009.05.01. 07:57:57

@blogíró: Későn figyelmeztettél,olyannyira,hogy már válaszoltam is :D Majd leszek morcos utólag :P :D (csak később,mert a mai nap csupa élvezettel indult,úgy,mint napfelkelte-nézés,locsolás,hintázás :D )

Hettie · http://www.hettie.nolblog.hu 2009.05.01. 13:44:43

@blogíró: a korrelacio nem jelent ok-okozati osszefuggest :)

Hettie · http://www.hettie.nolblog.hu 2009.05.01. 13:54:15

@spig: Kedves spig, mi az a tudatos taplalkozas? Az osztonos taplalkozas ellentete? Vagy a tudattalane?

Az OCD szuk definiciojaban igazad van, de.

"Biopiacon vásárol, teljesen naprakész táplálkozási kérdésekben, tudja, hogy mi milyen problémákat okozhat, mit kell elkerülni, stb. Vegetáriánus. Az ételét saját maga készíti, és otthonról hozza be a munkahelyre. Nem eszi az üzemi kosztot."

ez itt az obszessziv resz

A kompulziv meg akkor mutatja meg magat, ha alanyunkat meghivjak az uzemi konyhara ebedelni es visszautasitja, meg akkoris ha kimarad egy jo dumalasbol, stb., vagy ha elfogy a kajaja es meg mindig ehes, de nem megy el a csokiautomataig. A felelme/undora melyet az uzemi koszt/csoki stb gondolata kivalt belole irracionalis, limitalja a valasztasaiban.

Nyilvan teljesen hipotetikus amit mondtam, az en vegetarianus es tudatos baratnomre gondoltam, mikozben irtam. Egyebkent o 40 feletti, es szornyu allapotban van az arcbore. Blogiro szerint tehat ne is fontolgassam, hogy vegetarianus legyek, ugye? :)

Amit meg a tejrol irtal... nem tudom mivel tudod alatamasztani, hogy karos.

spig 2009.05.01. 21:38:44

@Hettie: Kedves @Hettie,van abban valami,amit mondasz,de akárhogy is csavarjuk a dolgot,blogíró ismerőse a leírtak alapján nem OCD-s.

Én ugyan nem vagyok tudatos,de majdnem vegetárius (sic),mert egyszerűen nem szeretem,nem kívánom a húst....ha gondolod,megnézheted a bőrömet,kiváló állapotban van :DD (bár nem vagyok negyven feletti)

A tejről pedig már nagyon rég közismert (nem csak szakmai berkekben),hogy az ember számára emészthetetlen formában tartalmaz fehérjét,hasznosulásra alkalmatlanban a kalciumot,ami éppen ezért nem szívódik fel.A fehérjebomba ellenben kiválóan allergizál,lassan népbetegséggé válik a tejfehérje allergia (és a laktóz intolerancia is).Icipici dióhéjban ennyi.
(A félreértést elkerülendő megjegyezném,hogy nem a savanyított,"előemésztett" tejtermékekről,hanem a tejről írtam.)

Ha magamból indulok ki,a tudatos táplálkozás lehet,hogy pont az ösztönös... :)

blogíró · http://agyvihar.blog.hu/ 2009.05.01. 21:42:17

@spig: Így halmozod az élvezeteket. Hinta, locsolás... :)

blogíró · http://agyvihar.blog.hu/ 2009.05.01. 21:47:27

@spig: "A tejről pedig már nagyon rég közismert (nem csak szakmai berkekben),hogy az ember számára emészthetetlen formában tartalmaz fehérjét,hasznosulásra alkalmatlanban a kalciumot,ami éppen ezért nem szívódik fel."

Odafent magad is mondtad, hogy lehet, hogy évtizedek múlva mást fognak egészségesnek tartani, mint most.

Ezzel az erővel a tej értékelése is megváltozhat majd, nemde? :)

spig 2009.05.01. 21:52:22

@blogíró: "Így halmozod az élvezeteket. Hinta, locsolás... :)"
Csak a tegnapit folytattam.. :D :P

blogíró · http://agyvihar.blog.hu/ 2009.05.01. 21:58:12

@spig: Így könnyű, ha valakinek minden napja élvezetek habzsolásával telik... Vagy igazából nehéz munka ez? :)

blogíró · http://agyvihar.blog.hu/ 2009.05.01. 21:58:50

@spig: Van avatarod! Nem hittem volna, hogy nekiállsz. :)

spig 2009.05.01. 22:01:28

@blogíró: Semmi sem lehetetlen. Bár nem sok esélyt látok erre,hacsak nem változik meg a tej minőségi és mennyiségi összetétele, vagy a génállományunk :D

spig 2009.05.01. 22:03:41

@blogíró: Néha nehéz,a habzsolás megfekszi a gyomromat :D

spig 2009.05.01. 22:05:15

@blogíró: Katicás új ruhát vettem a tiszteletedre,ha már a múltkor Katának neveztél ;) :D

blogíró · http://agyvihar.blog.hu/ 2009.05.01. 22:08:48

@spig: Tele is lett katicával a blog, ha feljebb lapozol itt a kommentek között. :)

Láttam a kunyhódat is a lapodon. Ráférne egy kis tatarozás. :D

spig 2009.05.01. 22:14:27

@blogíró: Lehet,hogy túl sokat beszélek..? :D

A kunyhó úgy jó,ahogy van.Pont az tetszik benne,hogy nem tökéletes.Azaz nekem így az :) (tanultam valakitől,hogy azt kell megbecsülni,amink van.Nekem ilyen kunyhó jutott :D)

blogíró · http://agyvihar.blog.hu/ 2009.05.01. 22:19:13

@spig: Engem nem zavarnak a katicák, csak ne mászkáljanak a karomon. Ugye nincs ilyen szándékod? :D

A kunyhóval kapcsolatban igazad van. Bölcs ember volt, aki ezt mondta neked. Hallgass rá máskor is. :)

spig 2009.05.01. 22:22:20

@blogíró: Nem mászok rád,megígérem.:P :DD

spig 2009.05.01. 22:25:18

@blogíró: Könnyű nekem,ilyen bölcs emberekkel körülvéve.. :D
Most megyek,mert holnap szándékomban áll ismét napfelkeltében locsolni.Az időjósok ugyanis ma is melléfogtak (bár kétszer is dörgött) :D

blogíró · http://agyvihar.blog.hu/ 2009.05.01. 22:29:18

@spig: Ha akkora a súlyod, mint egy katicának, akkor jöhetsz, de ha egy testes nőszemély mászkálna a karomon az azért fájna. :D

Jó éjt, de szerintem a holnapi locsolás vízpazarlás lesz, mert esni fog. :)

Hettie · http://www.hettie.nolblog.hu 2009.05.05. 11:51:47

@spig: a tej nem karos, sot kifejezetten finom :) En hosszu evek ota napi fel litert biztos megiszom belole (kakao, hideg tej, tejes kave formaban). Nekem ne mondja senki, hogy bajom lesz tole :P

Ha olvasol angolul, akkor itt egy erdekes blogposzt az etelallergiakrol es a nocebo effektrol. Doktor irta, nem dietetikus vagy zoldgyogyasz.

junkfoodscience.blogspot.com/2009/05/acronym-that-explains-lot-of-things.html

spig 2009.05.05. 14:59:37

@Hettie: Kulcsszavak: a betegségre való hajlam,ami örökletes,és a mértékletesség.(a laktóz intoleranciának van szerzett formája is)


"Nekem ne mondja senki, hogy bajom lesz tole"

Nekem pedig ne mondja senki,hogy az a sok beteg,aki inná,mert szereti a tejet,egészségesnek hiszi,de allergiás rá,colitise,ekcémája,szénanáthája,asztmája (nem elírás!) van tőle,a nocebo hatás áldozata.. :P És azt sem,hogy ezeket a tüneteket pusztán a hisztéria idézi elő ;) Nem tűnik életszerűnek azt sem,hogy egy pár hónapos kisded azért kerüljön (akár életveszélyes állapotban is) kórházba,mert a megrögzötten azt hiszi,hogy a tej káros az egészségére ;)
Nem szabad elsiklanunk afelett sem,hogy a szerzők,akikre hivatkozol,pszichiáterek,a tejről a cikben pedig (nem véletlenül) nincs említés.

Azt elismerem,hogy ugyanúgy,mint a placebo,úgy a nocebo hatás is létezhet,de általánosítanunk nem szabad.
P.S. Nem írtam azt,hogy ne igyál tejet,és azt sem,hogy nem finom.Ez utóbbi amúgy szubjektív vélemény... :D

kg-- 2009.05.05. 16:30:43

Annyira nem értek hozzá, hogy tényleg csak érdekességképpen írom a tejes altémához :)

Feleségem "érzékeny" a tejre, ami nála azt jelenti, hogy tej/kakaó/tejeskávé után viszonylag gyorsan a kishelységbe kell szaladnia. Ez csak apró kellemetlenség ahhoz képest, hogy testvérének gyomorfájdalmai vannak tejfogyasztás után fél nappal. (Egyébként ez a tesó nem hisz a tejallergiájában, mert ő is szereti a tejet :) )

Kislányunk kb. 2 éves kora óta "érzékeny" a tejre: bőrszárazság, pirosodás, gyomorpanaszok jönnek nála elő, ha "sok" tejet kap. Heti 3-4 bögre simán belefér a tapasztalatok szerint, a napi 2 pedig sok.

Számunkra nagyon úgy tűnik, hogy örökletes hajlam is lehet a dologban a mellett, hogy a tej egyébként is allergizál egy doki ismerősünk szerint (ahogy spig is írta). Tehát nem a tejre lesz allergiás az áldozat, hanem a tejben található ragacsos, emészthetetlen molekulákra tapadó egyéb anyagok tudnak így nagyobb koncentrációban a szervezetbe kerülni, kiváltva így por/virágpor/penész/stb. allergiát az ezekre érzékenyebbeknél.

Állítólag az a tény, hogy valaki nem allergiás, csak annyit jelent, hogy vagy nagyon jó a genetikai állománya, vagy a környezete szempontjából szerencsés, vagy nem vette észre, hogy a testi problémái mire vezethetőek vissza (tehát allergiás), vagy nem érte el még a károsanyag-bevitel azt a szintet, amikor jelentkezik az allergia (tehát még nem allergiás).

A tej (egyes vélemények szerint) ez utóbbi esetben segíthet gyorsítani az allergia elérését.

Hettie · http://www.hettie.nolblog.hu 2009.05.11. 02:11:07

Spig es kg nem mondtam azt, hogy nem letezik tejerzkenyseg. De ettol meg felesleges hulyeseg raragasztani a tejre a "karos" cimket meg demonizalni...

spig 2009.05.11. 11:34:23

@Hettie: Egy féliformációk birtokában lévő laikus szerint felesleges hülyeség és démonizálás.A szakemberek és a tapasztalatok szerint pedig káros is lehet.

Hettie · http://www.hettie.nolblog.hu 2009.05.11. 12:49:29

kosz spig, mondjad, kerlek, hova menjek muvelodni?

spig 2009.05.11. 14:11:54

@Hettie: Szívesen. :) Én az orvosi egyetemen művelődtem,azt pl. tudom ajánlani. :) Hasznos továbbá egy általános belgyógyászati (esetleg gasztro ) szakvizsga is.A gyakorlati tapasztalatot pedig meghozzák az évek,nekem ebből is van már bőven.
Még valamiben segíthetek? :)

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2009.05.25. 21:39:30

szerintem igyatok bort, három éven keresztül mindennap, aztán kicsit szokjatok le róla, hogy megint érdekes legyen józannak lenni, de azért a heti három üveget tartsátok, mint én

fiatalon meghalni == meghalni úgy, hogy a májadat még át tudták ültetni
süti beállítások módosítása