Autóval mentem a minap, és közben azon gondolkoztam, vajon miért nem úgy tekintek a sebességhatárra, mint ami a lehetséges maximum, vagyis miért nem tartom alatta a sebességet, és ehelyett miért arra törekszem inkább, hogy ne lépjem nagyon túl. Az 50 km/h a kevésbé forgalmas szakaszokon csigalassúnak tűnik, és igencsak oda kell figyelnem, hogy ne lépjem át túlságosan, mert akarok adni esélyt a kislányoknak a túlélésre.
A többi sofőr nem reprezentatív megfigyelése alapján nekem úgy tűnik, hogy a nők jobban képesek tartani a lassú tempót, és elgondolkoztam, mitől lehet ez. Talán az lehet az oka, hogy mi férfiak régen lobogó sörényű paripákon vágtatva üldöztük a síkságon a vadakat, és bár ló helyett ma autón járunk, és a vadakat is a bevásárlóközpontból szerezzük be, de a vágtatás öröme még bennünk van valahol, és ezt a száguldással tudjuk kiélni. A nők viszont azért tartják be könnyebben a sebességhatárt, mert az ő feladatuk régen (és ma is) az volt, hogy a bóklászó gyermek nyomában lépkedjenek, nehogy valami baja legyen, és ehhez általában elég volt a tempós lépkedés, így a nőket a génjeik talán emiatt nem késztetik az autóban sem arra, hogy túlzottan a gázra lépjenek.
Nem néztem utána, hogy van-e alapja a fenti hevenyészett elméletnek, de vannak hasonló elgondolások, például a hűtőszekrényben keresgéléssel kapcsolatban: a férfiak semmit nem találnak meg a hűtőben, a nők viszont egyből bármit, aminek a feltevések szerint az lehet az oka, hogy a férfiak régen a távoli látóhatárt kémlelték a zsákmányért, míg a nők a környezetüket pásztázták a gyermekekre felügyelve, ezért egy nő gyorsabban át tudja tekinteni a közvetlen környezetet, mint a távoli tárgyakra fókuszálásra tréningezett férfi.
Nem tudom, hogy a hűtőszekrényes példa magyarázatában mennyi igazság van, de ha megállja a helyét, akkor nem lenne meglepő, ha a vezetéssel kapcsolatos különbségeket is hasonló okokra lehetne visszavezetni. B)
moikboy · http://moikboy.freeblog.hu 2010.08.17. 22:31:46
Asidotus 2010.08.17. 22:45:58
Amikor magamban laktam, akkor nagyon is tudtam, hogy mi van benne, és az hol van,
blogíró · http://agyvihar.blog.hu/ 2010.08.17. 22:47:43
Nekem már volt ilyen. B)
blogíró · http://agyvihar.blog.hu/ 2010.08.17. 22:50:36
LSL 2010.08.17. 23:07:45
amúgy én azzal nem értek egyet, hogy MINDEN autóra ugyan az a sebességhatár vonatkozik. Hiszen a féktávot is rengeteg minden befolyásolja. reakcióidő, a fékek és a gumi állapota, az autó tömege ABS, stb...
vagy egy autó mennyire veszélyes a gyalogosokra egy ütközés esetén, erre is van külön törésteszt, és egyes gyártók HATALMAS hangsúlyt fektetnek erre is.
Vagy autópályán a 130-as korlát NÉHA kevés, amikor egy verőfényes napsütéses szombat délután az M7esen siófok után szinte üres, alig látni autót. Egy modern, kicsit felsőbb kategóriás autó lazán mehetne 170-190-el is biztonságosan (van aki megy is) hiszen a fékek felfüggesztések és gumik nem a 20-30 évvel ezelőtti szinten vannak.
Persze a valóságban lehetetlen lenne minden autónak külön kategóriát (4-5db) megállapítani, és ez is csak a trafis rendőrök munkáját nehezítené.
Jah, és miután megy az ember 1-2 kört versenypályán, utána mintha kicsit megnyugodna, pl én tapasztalatból utána már nem nyomtam annyira, kiautóztam magam stb. Ez is egy rédekes dolog lehet, hogy a férfiak közt több az autó szerető, míg a nőknek ált csak egy státuszszimbólum, vagy egy eszköz amivel eljutnak Aból Bbe, férfiak pedig szeretik magát az utazást, legalábbis én imádok vezetni
kino 2010.08.18. 15:03:12
blogíró · http://agyvihar.blog.hu/ 2010.08.18. 15:16:15
kino 2010.08.18. 17:58:34
blogíró · http://agyvihar.blog.hu/ 2010.08.18. 19:47:02
nassau 2010.08.22. 16:31:38
blogíró · http://agyvihar.blog.hu/ 2010.08.22. 18:17:41