Friss topikok

  • Eva950: Ez a drága ember vajon meddig élt? Lényeg az, hogy gyors volt. Szegény beteg nem szenvedett sokat. (2011.03.12. 17:36) A leggyorsabb késforgató a sebészek között
  • kaqxar: @blogíró: nagyon várom a folytatást. addig a régiekkel szórakoztatom magam. meg talán a tedes vid... (2011.03.08. 10:29) Hogyan működik a zene?
  • Eva950: Kipróbáltam, furcsa. Kábítószer közeli élmény: Régebben történt. Kórházban voltam, megműtöttek. Mi... (2011.02.11. 22:59) LSD szimulátor
  • blogíró: @UnA: a tolerancia ebben a tekintetben olyan, mint liberalizmus. Elsőre jó ötletnek tűnik, de időv... (2011.02.11. 21:49) Az élet paradoxonai
  • blogíró: Igen, így is lehet értelmezni, mindenesetre elég bizarr rajzfilm. :) Aki nem tudja, milyen gonosz... (2011.02.09. 17:43) Csak az egyik orrlyukad működik

A sebességhatár betartásának nemi vonatkozásairól

2010.08.17. 21:49 blogíró

Autóval mentem a minap, és közben azon gondolkoztam, vajon miért nem úgy tekintek a sebességhatárra, mint ami a lehetséges maximum, vagyis miért nem tartom alatta a sebességet, és ehelyett miért arra törekszem inkább, hogy ne lépjem nagyon túl. Az 50 km/h a kevésbé forgalmas szakaszokon csigalassúnak tűnik, és igencsak oda kell figyelnem, hogy ne lépjem át túlságosan, mert akarok adni esélyt a kislányoknak a túlélésre.

A többi sofőr nem reprezentatív megfigyelése alapján nekem úgy tűnik, hogy a nők jobban képesek tartani a lassú tempót, és elgondolkoztam, mitől lehet ez. Talán az lehet az oka, hogy mi férfiak régen lobogó sörényű paripákon vágtatva üldöztük a síkságon a vadakat, és bár ló helyett ma autón járunk, és a vadakat is a bevásárlóközpontból szerezzük be, de a vágtatás öröme még bennünk van valahol, és ezt a száguldással tudjuk kiélni. A nők viszont azért tartják be könnyebben a sebességhatárt, mert az ő feladatuk régen (és ma is) az volt, hogy a bóklászó gyermek nyomában lépkedjenek, nehogy valami baja legyen, és ehhez általában elég volt a tempós lépkedés, így a nőket a génjeik talán emiatt nem késztetik az autóban sem arra, hogy túlzottan a gázra lépjenek.

Nem néztem utána, hogy van-e alapja a fenti hevenyészett elméletnek, de vannak hasonló elgondolások, például a hűtőszekrényben keresgéléssel kapcsolatban: a férfiak semmit nem találnak meg a hűtőben, a nők viszont egyből bármit, aminek a feltevések szerint az lehet az oka, hogy a férfiak régen a távoli látóhatárt kémlelték a zsákmányért, míg a nők a környezetüket pásztázták a gyermekekre felügyelve, ezért egy nő gyorsabban át tudja tekinteni a közvetlen környezetet, mint a távoli tárgyakra fókuszálásra tréningezett férfi.

Nem tudom, hogy a hűtőszekrényes példa magyarázatában mennyi igazság van, de ha megállja a helyét, akkor nem lenne meglepő, ha a vezetéssel kapcsolatos különbségeket is hasonló okokra lehetne visszavezetni. B)

11 komment

Címkék: férfi autó ember sebesség

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

moikboy · http://moikboy.freeblog.hu 2010.08.17. 22:31:46

Én bármit megtalálok a hűtőben :)

Asidotus 2010.08.17. 22:45:58

A hűtő szerintem azon múlik, hogy ki pakol bele. Ha anyám, akkor én sem találom.
Amikor magamban laktam, akkor nagyon is tudtam, hogy mi van benne, és az hol van,

blogíró · http://agyvihar.blog.hu/ 2010.08.17. 22:47:43

@moikboy: nem történt még veled olyan, hogy egy nő mondta neked, hogy vedd ki a hűtőből a vajat, és te ott álltál a hűtő előtt, és azt mondtad, hogy nincs ott, mire a nő odalépett, benyúlt, és egyből megtalálta?

Nekem már volt ilyen. B)

blogíró · http://agyvihar.blog.hu/ 2010.08.17. 22:50:36

@Nűnű: akkor olyan teszt kellene, hogy egy 3. személy pakol be, és úgy ki találja meg gyorsabban. :)

LSL 2010.08.17. 23:07:45

és lehet összefüggés lenne a 3. személy neme közt:)

amúgy én azzal nem értek egyet, hogy MINDEN autóra ugyan az a sebességhatár vonatkozik. Hiszen a féktávot is rengeteg minden befolyásolja. reakcióidő, a fékek és a gumi állapota, az autó tömege ABS, stb...
vagy egy autó mennyire veszélyes a gyalogosokra egy ütközés esetén, erre is van külön törésteszt, és egyes gyártók HATALMAS hangsúlyt fektetnek erre is.
Vagy autópályán a 130-as korlát NÉHA kevés, amikor egy verőfényes napsütéses szombat délután az M7esen siófok után szinte üres, alig látni autót. Egy modern, kicsit felsőbb kategóriás autó lazán mehetne 170-190-el is biztonságosan (van aki megy is) hiszen a fékek felfüggesztések és gumik nem a 20-30 évvel ezelőtti szinten vannak.
Persze a valóságban lehetetlen lenne minden autónak külön kategóriát (4-5db) megállapítani, és ez is csak a trafis rendőrök munkáját nehezítené.
Jah, és miután megy az ember 1-2 kört versenypályán, utána mintha kicsit megnyugodna, pl én tapasztalatból utána már nem nyomtam annyira, kiautóztam magam stb. Ez is egy rédekes dolog lehet, hogy a férfiak közt több az autó szerető, míg a nőknek ált csak egy státuszszimbólum, vagy egy eszköz amivel eljutnak Aból Bbe, férfiak pedig szeretik magát az utazást, legalábbis én imádok vezetni

kino 2010.08.18. 15:03:12

@LSL: ez így van! Az autó fékteljesítményétől kellene függővé tenni a maximális mozgási energiáját (ami persze a sebességtől négyzetesen és a tömegtől lineárisan függ)

blogíró · http://agyvihar.blog.hu/ 2010.08.18. 15:16:15

@LSL: a külön sebességhatár a rendőrökön kívül a sofőröket is megkavarhatná. Ha alkalomadtán másik autóba kell ülni, akkor oda kellene figyelni, hogy arra milyen sebességhatár érvényes, és ha az ember megszokta a sajátját, akkor megszokásból a másik kocsiban is könnyen belecsúszna a másik sebességhatárba.

kino 2010.08.18. 17:58:34

@blogíró: kivéve, ha mondjuk a sebességmérő műszeren ez fel van tüntetve.

blogíró · http://agyvihar.blog.hu/ 2010.08.18. 19:47:02

@kino: sőt, a sebességmérő lehetne úgy kalibrálva, hogy a biztonságosabb autónál a mutató magasabb sebességnél érne csak el az 50 km/órás jelzéshez, mint a kevésbé biztonságosnál, és így a vezetőnek csak arra kellene figyelnie, hogy az éppen vezetett autó sebességmérője szerinti 50 km/h körül maradjon :D

nassau 2010.08.22. 16:31:38

Az evolúciós pszichológia azért különösen jó dolog, mert akármit meg lehet magyarázni vele. A nők például szerintem azért szeretnek sokáig nézelődni vásárlás közben, mert evolúciós örökségük a ráérős, erőforrásokat gondosan felmérő gyűjtögetést támogatja, míg a férfiak céltudatos és gyors vásárlása a vadászathoz hasonlít. ^^

blogíró · http://agyvihar.blog.hu/ 2010.08.22. 18:17:41

@nassau: bizony, ezt mindenre rá lehet húzni, és én is vadászni szoktam a szupermarketben :)
süti beállítások módosítása